Home > Elian > Elians vriendinnetje

Elians vriendinnetje

Elian kijkt toe hoe Hannah-Zinnica zijn cadeautje uitpakt…

Elian heeft een vriendinnetje. Ze heet Hannah-Zinnica, ze is net twee geworden en ze is helemaal weg van hem. Het is het dochtertje van onze pastor en zijn vrouw en een allerschattigst grietje. Vanaf dat ze Elian ontmoette was het ‘Eja’ voor en ‘Eja’ na.

Elian wist in eerste instantie niet zo goed wat hij ermee aan moest. ‘Mama, waarom vindt Hannah-Zinnica mij zo lief?’, wilde hij weten. Ik verzekerde hem dat er een tijd zou komen waarin hij dankbaar zou zijn als een meisje zo achter hem aan zou lopen, maar die tijd was duidelijk nog niet gekomen. Haar oneindige devotie irriteerde hem zelfs een beetje. Maar ze hield vol en hij ging overstag. Nu spelen ze heel lief samen ondanks het leeftijdsverschil en Elian laat haar affectie welwillend toe. ‘Ik ga later met Hannah-Zinnica trouwen’, vertelde hij me met grote ernst. Geweldig zoals kleuters daar al over nadenken.

Ik vraag me wel af of Elians toewijding net zo groot is als die van zijn vriendinnetje. Toen onze vrienden Casper en Mariska pas kwamen met hun drie kids vond hij hun dochter (die toevallig ook Hannah heet) ook wel erg leuk. ‘Ik vind haar er zo mooi uitzien’, zei hij met grote ernst. ‘Misschien ga ik wel met Hannah trouwen.’ Geen idee wat Hannah daarvan vindt, ze is overigens vier jaar ouders dan Elian. Gelukkig duurt het nog even voordat hij daarin keuzes moet maken…

Het was overigens met het feestje van Hannah-Zinnica dat we de Biergarten in Haag voor het eerst zagen, inclusief het minitreintje. Dat alleen was al genoeg om Elians eeuwige liefde te verzekeren geloof ik, want die is gek op alles wat beweegt en in het bijzonder op treinen. Hij was er dan ook niet weg te slaan.

Categorieën:Elian
  1. mariska
    september 6, 2012 om 9:37 am

    Haha! Wat een schat is het toch, hè. En blij toe dat die keuze voor een jongen/meisje nog even niet gemaakt hoeft te worden! Hier was onze Hannah helemaal verdrietig toen een meisje bleef volhouden dat zij “het meisje” was van haar broertje….oftewel: daar zit ze dus écht nog lang niet op te wachten….;.)

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

