Home > Kerk > Preken bij de tieners

Preken bij de tieners

ImageHet moeilijkste van de afgelopen twee jaar in Duitsland (jaja, we zitten hier deze maand alweer twee jaar!) was het loslaten van het jeugdwerk in Zoetermeer. Ik miste niet alleen de contacten met de individuele jongeren, maar ook het gevoel ‘op mijn plek’ te zitten. Jeugdwerk heeft echt mijn hart en hoewel ik met mijn activiteiten voor Youth Leaders Academy op een andere manier wel degelijk heel actief in jeugdwerk was, miste ik het praktische, uitvoerende werk.

Het heeft zoals de trouwe lezers hier weten ook even geduurd voordat we een nieuwe kerk hadden gevonden hier. Maar inmiddels zijn we erg op onze plek in de Freie evangelische Gemeinde Moosburg en beginnen we daar echt onze draai te vinden. En daar heeft het nieuws van mijn vorige baan zich inmiddels ook verspreid, dus men wist mij snel te vinden voor het tiener- en jongerenwerk hier.

ImageOp 13 juli had ik dan ook mijn preekdebuut bij de tienergroep, ofwel de MUP-club (Most Unimportant People-club). Ik was gevraagd een kort praatje te houden en als thema hadden we Alien bedacht. Ik heb iets verteld over het gevoel in een vreemd land te wonen, een nieuwe taal te leren, nergens meer echt helemaal thuis te zijn, om vervolgens iets te delen over een eeuwig Thuis bij God. Het viel wel in de smaak, ondanks mijn nog steeds rammelende Duits. Gitta, de coordinator van het tienerwerk, had geweldig leuke snacks erbij bedacht: Griesbrei met groene kleurstof en van die gummi-slangen erin…gaf een onwijs smerige, alien aanblik!

Ik vond het geweldig om weer echt onder de tieners te zijn en het beviel van de andere kant ook wel geloof ik, want ik werd nogmaals dringend gevraagd of ik echt niet mee kon met het tienerkamp begin augustus. Maar daarover meer in een latere post🙂

Categorieën:Kerk
  1. mariska
    augustus 28, 2012 om 9:54 am

    Leuk! Dat toetje, geweldig! Viel vast in de smaak bij de tieners…en ik wacht geduldig tot je de volgende post plaatst…over het kamp! Kannietwachtenmaarmoethettoch…hihi

    • Rachel Blom
      augustus 28, 2012 om 4:57 pm

      Dan zal je nog even geduld moeten hebben, want ik werk onze belevenissen in chronologische volgorde af🙂 Nog een paar dagen en dan volgt een verslag van het kamp!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

