Home > Werk > Youth Work Summit 2012

Youth Work Summit 2012

Mark Oestreicher op de early day…

Afgelopen weekend was ik in Londen voor een conferentie voor jeugdleiders: de Youth Work Summit. Het is een conferentie in TED-talk stijl (voor de mensen die dat iets zegt), met allemaal korte presentaties. Dat maakt dat je op één dag enorm geprikkeld wordt in je denken omdat je heel veel verschillende onderwerpen, meningen en stijlen ziet voorbij komen. Ik heb er erg van genoten en heb weer veel gezien, gehoord en geleerd.

Er zat zo’n 1000 man in de zaal, dus bepaald geen kleine club. De eerste verrassing van de dag was dat Matt Redman de aanbidding kwam leiden, toch wel een mega-artiest als ik het zo mag noemen. Verder was er ook een optreden van de Ierse band Rend Collective Experiment, zeker ook een aanrader als je op zoek bent naar christelijke muziek met heerlijk ritmes…je gaat er bijna vanzelf van dansen! (a ‘shindig’ noemen de Ieren dat – geweldig)

Ik met Lisa, een andere Twitter vriendin (zij logeerde ook bij Gabriella)

Ik logeerde bij Gabriella, een vrouw die ik vorig jaar al op de Summit had ontmoet nadat we elkaar via Twitter hadden leren kennen. Zo zie je maar weer waar sociale media goed voor zijn! Het was erg leuk om Gabriella beter te leren kennen en ook even iets van het gewone dagelijkse leven in Engeland mee te pikken. Ik vind ze vreselijk lief, die Engelsen, maar die achterlijk sterke thee met een ‘wolkje melk’ krijg ik echt niet weg. Bleh. Roept overigens ook meteen associaties op met het briljante stripboek van Asterix en de Britten, dit even voor de kenners🙂

De dag voor de echte summit was er een ‘early day’ met Mark Oestreicher, een bekende naam in het Amerikaanse jeugdwerk. Ik volg zijn blog al langere tijd en heb met regelmaat contact met hem gehad via sociale media, maar ik had hem nog nooit echt ontmoet. Het grappige was dat hij een half uur na de start van zijn verhaal mij zag zitten en me ineens herkende van de foto’s op mijn blog enzo. Hij onderbrak zijn verhaal met ‘are you Rachel by any chance?’ en het was echt grappig om zo herkend te worden. Ik heb later die dag en de dag erna nog uitgebreid met hem zitten praten, echt een gave vent. Eerlijk, authentiek en hartstikke Amerikaans.

Matt Redman tijdens de aanbidding ’s ochtends. Echt cool om hem eens live te zien/horen, hij is echt goed…

Na de early day was er een curryoke: ofwel curry (Indiaas) eten en karaoke zingen. Een geweldige deal voor slechts 5 pond. Ik had me vorig jaar laten overhalen om 99 Luftballons te zingen (het hele concept dat ik Nederlands ben ondanks dat ik in Duitsland woon was even te ingewikkeld) en had daar leuke reacties op gekregen. We hadden er op Twitter al een beetje over zitten geinen dat ik dat echt weer moest doen, maar ter plekke was men zo enthousiast dat ik het ook echt gedaan heb. Hilarisch was dat ik even iets in het Duits zei als intro, wat meteen ‘vertaald’ werd door de presentator van die avond…alleen in absolute flauwekul. Ik zei dus zoiets als “Guten Abend, sehr schön dass ihr allen hier seit…ich bin die Rachel und ich wohne in der nähe von München in Deutschland” en hij vertaalde dat met “Yeah, she’s saying that the bar closes at 11 and that you guys really sing off key”. Errrug grappig, vooral dan voor degene die het Duits ook echt verstonden!

Al met al dus een weekend wat zeer de moeite waard was. Als je benieuwd bent naar de inhoudelijke kant, ik ben op mijn beide blogs druk aan het bloggen over de onderwerpen die aan bod zijn gekomen, dus kijk op Youth Leaders Academy of Youth Leaders Academy NL voor de posts hierover (op beide blogs verschillende posts).

Categorieën:Werk
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

