Home > Wonen > Uitbreiding moestuin

Uitbreiding moestuin

De aanblik voordat alles netjes omgespit, gecomposteerd en ingezaaid was. Ik zal binnenkort foto's plaatsen van de eerste groene sprietjes!

Het was weer zeer zware arbeid, maar ik heb mijn extra metertje moestuin gekregen. Rogier heeft dapper de plaggen gras afgestoken (die we overigens elders op kale plekken weer hebben geplant – grastransplantatie dus) en de hele moestuin omgespit. Zwaar werk, vooral voor je rug (het heet niet voor niks ‘spit’…) Vervolgens hebben we onze eigen gemaakte compost er overheen gestrooid.

Het is alleen nog te koud om echt veel te zaaien. Ik heb al wel sjalotten geplant, ik ben erg benieuwd hoe die het gaan doen. Verder komen de eerste radijsjes omhoog en steken er een paar sprietjes van de winterwortels boven de grond uit. Ik meende ook de eerste beginselen te zien van mijn suikerbonen (sugar snaps), ik hoop echt dat die het gaan doen. Maar verder kan ik nog weinig aangezien we ’s nachts nog met regelmaat net boven het vriespunt zitten. En op eerste Paasdag hadden we zelfs sneeuw!

Dat heeft me ook een paar zaailingen gekost die ik al buiten onder het afdak op het terras had staan. De wind stond net die kant op en dus waren ze onder gesneeuwd…en daar konden ze helaas niet allemaal tegen. De sterfte was met name groot onder de komkommers en de tomaat, ik hoop dat de rest het gaat halen! De pompoen en courgette hebben het tegen de verwachting in overleefd, die hebben de reputatie erg vorstgevoelig te zijn maar staan er gelukkig nog goed bij. Maar ik heb een groot deel dus toch nog maar weer even naar binnen gehaald…Het is wachten op betere tijden!

Categorieën:Wonen
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

