Home > Werk > Elternbeirat

Elternbeirat

Ik met mijn Elternbeirat team in de plaatselijke kroeg...ontspannen vergaderen!

En dan is er zo alweer een maand voorbij waarin we niet gepost hebben…de tijd vliegt! Dus maar weer even wat updates om jullie op de hoogte te houden van ons wel en wee. Allereerst maar even een indruk van wat ik zoal doe in de Elterbeirat, ofwel de ouderraad van de Kindergarten, waar ik sinds september zitting in heb.

We treffen elkaar ongeveer maandelijks, de ene keer formeel in de Kindergarten met iemand van de KiGa leiding erbij en soms zelfs de burgemeester (een vrouw). Het is een openbare zitting en zij is altijd erg geïnteresseerd. De andere keer treffen we elkaar alleen met de ouders informeel bij de plaatselijke kroeg. Na een hapje eten en wat te drinken bespreken we dan terloops wat zaken door. Een hele aangename manier van vergaderen!

Binnen de Elternbeirat was ik verantwoordelijk voor het Elterncafé, een koffie ochtend elke donderdag. Helaas hebben we die na Pasen moeten afblazen wegens te weinig belangstelling. Als er elke keer maar twee of drie mensen zitten is het natuurlijk niet echt de moeite waard. Sommige moeders hebben daar moeite mee, je ziet wat dat betreft echt dat ze hier nog een beetje achterlopen. Het hele ‘tweeverdienersmodel’ wat we in Nederland kennen waarbij je als moeder blij bent als je alles qua werk en zorg op de rit hebt, laat staan dat je tijd hebt om uitgebreid koffie te drinken met andere moeders, kennen ze hier nog amper. Maar het begint te komen en mijn voorspelling is dat het over tien jaar hier niet anders is…ergens wel jammer, het is best een nostalgische stap terug in de tijd!

Overigens gaan we in plaats van het ochtend koffiedrinken nu proberen een maandelijkse kroegavond voor moeders op te zetten. Dat past wel erg in de cultuur hier, het zou niet mijn idee zijn geweest. Maar goed, eerst maar eens kijken of we daar wat meer opkomst kunnen krijgen!

Categorieën:Werk
  1. Chiara
    april 18, 2012 om 5:38 pm

    heej Rachel , wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Duitsland! nog steeds ben je goed in het organiseren in dingen & gezelligheid natuurlijk. Wanneer ben je weer in Nederland???

    • Rachel Blom
      april 20, 2012 om 2:46 pm

      Ik ben net weer terug uit Nederland🙂 Ik was afgelopen weekend mee met het jovoweekend…maar eind juni ben ik er weer voor de bruiloft van Frank en Iris!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

