Home > Algemeen > Aanpakken op de Kleidermarkt

Aanpakken op de Kleidermarkt

Klanten kunnen een taart of cake afgeven en mogen dan een half uur eerder 'inkopen'. Daar werd dit keer flink gebruik van gemaakt. De taarten worden weer verkocht. En bakken kunnen ze die Duitsers!

Afgelopen weekend was weer de voorjaars- en zomereditie van de plaatselijke Kleidermarkt. Dat betekende voor mij en de andere vrouwen in de organisatie weer een weekend stevig werken. Ik beschreef bij de vorige Kleidermarkt al hoeveel werk eraan vast zit. Het goede nieuws is dat het de laatste keer is dat we het volgens dit systeem doen. Vanaf deze herfst komt er een nieuwe website met gekoppeld systeem zodat alle verkopers zelf hun artikelen invoeren, in plaats van dat wij dat allemaal doen. Even ter beeldvorming: we hadden dit keer meer dan 8000 artikelen die allemaal door ons in het systeem zijn gezet, in totaal hebben we daar een ruime 60 uur werk aan gehad met z’n allen. Het is ook vreselijk stom werk wat heel nauwkeurig moet gebeuren omdat we anders een artikel nooit meer terugkrijgen bij de eigenaar…

Anyway, dit keer moest dus alles nog wel ingevoerd worden en dat hebben we vrijdagavond gedaan. Zaterdag werd alles weer klaargezet en daarna mochten wij als medewerkers als eerste inkopen. Ik heb weer leuke inkopen gedaan voor Elian, o.a. een hele lading Bob der Baumeister dvd’s, wat speelgoed, een aantal spelletjes en natuurlijk flink wat kleding. Ik ben weer prima geslaagd!

Zondagochtend was de echte Kleidermarkt (jaja, heel heidens, ik weet het). Dat betekent een aantal uren buffelen achter de kassa of op de ‘vloer’ klanten helpen. Ik vind het erg leuk om te merken dat niet alleen mijn Duits nog steeds vooruit ga, maar dat ik ook het Beiers steeds beter versta. Ik krijg nu 90% van het Beiers mee en dat was vorige keer wel anders! Je oren wennen een beetje aan de klanken en zoals met elk dialect zit er ook een ‘systeem’ in wat je even moet ontdekken. Maar ik zal daar nog wel eens wat uitgebreider over schrijven.

De medewerkers druk bezig met alles klaar te zetten...

Na sluiting van de markt zelf moest alles natuurlijk weer opgeruimd worden en daarna hebben we met z’n alleen weer lekker gegeten. het is echt stevig aanpakken zo alles bij elkaar, maar ik vind het leuk voor de contacten en handig om als eerste de beste keuze te hebben bij het inkopen…en ik betaal geen provisie over wat ik zelf verkoop. Het netto saldo van verkoop minus inkoop was nu minus 17 euro en daar was ik helemaal niet ontevreden mee gezien alles wat ik gekocht had!

Categorieën:Algemeen
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

