Home > Werk > (Alweer) naar Nederland

(Alweer) naar Nederland

Ik tijdens de preek in de jeugddienst 's avonds.

Ik was na de laatste trip precies drie dagen thuis voordat ik alweer vertrok…naar Nederland. Tja, mijn vliegtickets naar Nederland waren al geboekt toen de extra trip wegens de verkoop van ons huis er tussendoor kwam. En aangezien je je retourvlucht niet kunt maken als je de heenvlucht niet hebt gebruikt, was er geen andere oplossing dan maar gewoon op en neer te gaan. En dus kwamen we zondagavond de 26e februari thuis en zat ik woensdagavond de 29e alweer in het vliegtuig naar Nederland.

De reden van mijn trip waren twee spreekbeurten op zondag, eentje in de ochtenddienst en eentje in de avonddienst (jeugddienst), beiden in onze vorige gemeente in Zoetermeer. Ook gaf ik donderdagavond in die gemeente een workshop over jongerencultuur en wat we daar als ouders en jeugdwerkers mee kunnen en moeten.

Omdat ik er toch was, heb ik er meteen wat leuke afspraken tussendoor gepland zoals een interessante ontmoeting met de jeugdwerker van de Nederlands Gereformeerde Kerk in Ede (André Mailiepaard) en diverse gesprekken met vriendinnen. Het was goed en fijn om iedereen weer te zien. Ook de gemeenteleden en de jongeren waren me nog niet vergeten, ik heb weer uitgebreid kunnen bijpraten met deze en gene…genieten!

Ik vind spreken (preken) sowieso erg gaaf om te doen, maar in jeugddiensten spreken blijft toch wel iets wat ik bijzonder mooi vind om te doen. Ik ben dan ook erg enthousiast over het boek wat ik aan het schrijven ben over preken voor jongeren…en ik niet alleen, want ik heb een uitgever enthousiast gevonden dit boek uit te geven in Nederland! Aan mij nu dus de taak om het boek snel af te schrijven zodat dit proces verder in gang gezet kan worden…Leuke uitdaging!

Categorieën:Werk
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

