Home > Duitse cultuur > Vergaderen met bier

Vergaderen met bier

Ik werd een paar maand geleden door mijn vriendin Susanna hier gevraagd of ik mee wilde helpen met de organisatie van de Kleidermarkt. Dat is een tweedehands kinderkledingbeurs die elk voorjaar en najaar gehouden wordt hier in het dorp. Het is volledig vrijwillig en de opbrengst gaat naar diverse goede doelen die iets doen voor kinderen, zoals de Kindergarten (speeltoestellen), de voetbalvereniging enz. Ik had zelf in maart de Kleidermarkt bezocht en was goed geslaagd met o.a. een speelgoedtractor voor Elian, dus ik had in ieder geval een idee van waar het over ging. Het leek me leuk om te helpen, al was het alleen maar om meer mensen te leren kennen.

Twee weken geleden hadden we een vergadering om de taken te verdelen. Die stond gepland voor 20.00 uur. Ik kan toch wel zeggen dat ik een ruime vergader-ervaring heb na jarenlang in de gezondheidszorg gewerkt te hebben en veel in de kerk te hebben gedaan. Maar dit was een hele nieuwe ervaring. Om 20.00 uur ’s avonds vergaderen we hier niet met koffie en thee, maar met bier. En iedereen neemt z’n eigen flesje mee. BYOB zouden de Amerikanen zeggen: bring your own beer. Hilarisch, al die vrouwen deden hun handtas open en daar kwam bier uit…ik wist niet wat ik zag! Veel was wel Radler (bier gemengd met limonade, zeer laag alcoholpercentage) of alcohovrij, maar toch…Ik viel aardig op door het feit dat ik niks bij me had…wist ik veel. Nou ja, ik drink überhaupt geen bier maar de volgende keer zal ik zelf cola meenemen. When in Rome…

Categorieën:Duitse cultuur
  1. Henk en Ardy
    oktober 7, 2011 om 9:41 pm

    Ha,ha,ha, hoe schrijf je een schaterlach op? Ik zat bijna te stikken van de lach toen ik dit las.
    In de tijd van mijn oma kwam er een breiwerk EN een fles uit de tas als de vrouwen bij elkaar waren.Een fles eau de colgne wel te verstaan!! Die ging rond zodat ieder wat op haar zakdoek kon doen…………ook een idee voor de volgende vergadering??

    • oktober 19, 2011 om 1:53 pm

      De tijden veranderen Ardy, dat blijkt maar weer…en ik vind beiden overigens stinken, bier en eau de cologne, haha! Maar wat een giller he, ik moest er zelf ook om gniffelen. Wel even iets anders!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

