Home > Algemeen > Operatie

Operatie

Een laparoscopische cholecystectomie ofwel een 'lap chol', het groene is de galblaas die afgeclipt wordt en eruit gaat

Zoals de meesten van jullie wel weten zou ik deze week geopereerd worden aan mijn galblaas. Er bleek echter was miscommunicatie te zijn over de exacte datum en dat wordt dus niet deze week, maar a.s. maandag (1 augustus). Ik ben vandaag in het ziekenhuis in Freising geweest voor het hele pre-operatieve rondje (bloedprikken, ecg maken, echo, anesthesie, enz) en heb ook een uitgebreid gesprek gehad met de chirurg. De informatievoorziening over het medische gedeelte is hier uitstekend, ze hebben standaard formulieren voor alle ingrepen en die neemt de chirurg met je door, inclusief alle mogelijke complicaties en risico’s. Altijd goed om te weten wat er kan gebeuren en wat je kan verwachten. Gelukkig is behalve mijn galblaas alles in orde, dus hij verwachtte geen gekke dingen. Ik ga a.s. maandagmiddag onder het mes en moet me maandagochtend om 7.45 melden. Ze gaan mijn galblaas er laparoscopisch uithalen en hopelijk ben ik met een dag of drie, vier weer thuis. We houden jullie op de hoogte!

Categorieën:Algemeen
  1. Armida M. Moes - van Dijk
    juli 27, 2011 om 3:14 pm

    Dear Rachel,
    Heel veel succes voor maandag ik zal voor je duimen.
    Liefs,
    @rmida

  2. Peter Stolk
    juli 27, 2011 om 7:45 pm

    Toch een hele operatie. We wensen jou veel sterkte en vertrouwen!

  3. juli 27, 2011 om 10:22 pm

    Beste Rachel, tijdens jouw operatie zitten wij een tweehonder kilometer onder je; in Oostenrijk. We zullen voor je bidden en aan je denken. Veel sterkte en we nemen natuurlijk allemaal aan dat je via je blog of twitter even laat weten hoe het gegaan is! Cesar

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

