Home > Familie en vrienden > Pubers in huis

Pubers in huis

Christian en Olav spelen met Elian

Toen ik vorige week maandag terug kwam uit Nederland, vlogen ook twee jongens mee: Christian en Olav. Christian is een voormalig teamleider binnen de jeugd van onze gemeente in Zoetermeer, hij leidde de muziek en dans. Olav kennen we ook al jaren, evenals zijn ouders die verschillende taken binnen het tiener- en jeugdwerk vervullen. De beide heren hadden wel zin om een weekje te komen logeren en dat was wat ons betreft prima. We kregen een mooi voorproefje van hoe het is om pubers in huis te hebben, haha!

De heren hebben München verkend, zijn met de trein naar Salzburg geweest, hebben flink lang geslapen en veel tv/films gekeken. Maar ze hebben ook meegeholpen in de tuin om de zijborder weer onrkuidvrij te maken. Ik ben erg moe de laatste weken door alle ellende met mijn glablaas en heb weinig ernergie gehad om de tuin bij te houden helaas. Ik was dus erg blij met hun hulp. Zaterdags zijn we met z’n drieën naar Dachau geweest (voormalig concentratiekamp) en vervolgens wezen shoppen. Ik vond het erg gezellig om hen een week over de vloer te hebben, maar Elian ook.

Ik weet niet of de jongens veel geleerd hebben deze week, maar één ding hebben ze in ieder geval wel van me geleerd: met stokjes eten🙂

Olav had een geweldig leuk cadeau meegenomen voor Elian: echte drumstokken. Zoals we in een eerdere post al schreven is Elian gek op drummen en bouwt hij zijn eigen drumstellen. Olav had echte drumstokken meegenomen en Elian was in de zevende hemel. Daar kon hij nog eens hard mee slaan, haha! Toen de heren later in  de week ook nog eens een afstandbestuurbare helicopter voor hem meenamen, was hij helemaal volmaakt happy. Wat Elian betreft mag er elke week bezoek komen!

Hij hoeft niet lang te wachten want morgen komt mijn oudste zus Karen voor een paar dagen. Ik ga een dezer dagen geopereerd worden (mijn galblaas gaat eruit) en Karen komt om bij te springen hier. Als zij zaterdags teruggaat naar Nederland komen mijn zwager Martijn en schoonzus Regien een week helpen. Ik ben dankbaar voor zulke fijne hulp!

Categorieën:Familie en vrienden
  1. Arianne
    juli 26, 2011 om 11:42 am

    Ben benieuwd naar Christian’s reactie dat hij een puber genoemd wordt! :-p

    • Rachel Blom
      juli 26, 2011 om 6:21 pm

      Haha, ik ook!🙂

  2. Mariska
    juli 26, 2011 om 2:01 pm

    Hoi Rachel.
    Ik lees dat je binnenkort geopereerd gaat worden. Sterkte toegewenst namens ons allemaal.

    Mariska

    • Rachel Blom
      juli 26, 2011 om 6:22 pm

      Dank je Maris! Mijn galblaas gaat eruit…eindelijk. Heb er veel last van op het moment, dus ik zie er zo ongeveer naar uit. Ik houd jullie op de hoogte via de blog!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

