Home > Kerk > Weer naar Nederland

Weer naar Nederland

Lunch met Esther, een meisje van de jeugd

Vorig weekend was ik weer in Nederland om te spreken in onze oude kerk in Zoetermeer. Tegelijkertijd kwam een goede vriend van ons, Michiel, naar ons toe om een weekend met Rogier door te brengen. Ik was wel wat gespannen dit keer, met name omdat ik veel last van mijn glalblaas blijf houden en ik bang was dat ik in Nederland in een ziekenhuis opgenomen zou moeten worden. Niet dat dat het einde van de wereld zou zijn geweest, maar logistiek was het wel ingewikkeld geworden. Maar gelukkig is het goed gegaan en ben ik weer veilig thuis gekomen. Michiel was iets minder gelukkig, zijn vrouw werd tijdens het weekend flink ziek en hij moest onverwachts eerder naar huis. Gelukkig is ook dat avontuur goed geëindigd.

Ik vind zulke bliksembezoeken aan Nederland erg leuk. Niet alleen is het gewoon leuk om er even tussenuit te zijn, het maakt ook dat ik familie en vrienden weer even kan opzoeken. Daar kwam dit keer alleen weinig van terecht omdat de meesten op vakantie waren. Maar er was wel jeugd die het leuk vond me even te zien, dus had ik afspraken met diverse mensen waaronder een heel gezellig dineetje met een deel van onze eerste jeugdkring. Ik ben iedere keer weer trots op ze als ik ze zie!

Het preken vind ik iedere keer weer een voorrecht en ik ben zo dankbaar dat ik het mag doen! Waar ik ook dankbaar ben is de gastvrijheid van een gezin uit onze gemeente in Zoetermeer, de familie Semplonius, waar ik telkens weer kan logeren. Ook dit keer mocht ik in hun huis en dat terwijl ze zelf op vakantie waren. Ze kwamen een paar dagen nadat ik terug was nog even langs in Duitsland om te kijken hoe we woonden, erg gezellig!

Categorieën:Kerk
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

