Home > Wonen > Aalbessenoogst

Aalbessenoogst

Ik zag dat ik deze foto nog helemaal niet had geplaatst, dus dan alsnog. Eind juni hebben we onze aalbessen geoogst (rode bessen, in het Duits Johannisbeer) en dat was een indrukwekkende lading. Wat je hier ziet liggen was nog niet eens alles, we hebben nog zo’n anderhalve kilo weggegeven aan een vriendin omdat wij het toch niet allemaal op kunnen. Het ligt nu nog in de vriezer te wachten om tot jam vermaakt te worden. Ik denk dat ik er aalbessen-aardbeien jam van ga maken, maar als iemand nog andere creatieve en smakelijke ideeën heeft hoor ik het graag! We zijn ook bijna toe aan de eerste appeloogst uit de boomgaard, dus dat wordt appelmoes inmaken en misschien ga ik me ook wel wagen aan appeljam en appelchutney want we hebben een giga oogst. Daarna komen nog de peren en de bramen, dus voorlopig zijn we nog wel even bezig!

Categorieën:Wonen
  1. Mariska
    juli 25, 2011 om 9:04 am

    Hé Rachel, dat ziet er goed uit! Tip om heerlijk ijs te maken: 100 gram bevroren fruit, 10 gram poedersuiker en 80 gram room (slagroom oid), met de staafmixer erop en meteen eten…mmm
    Ennuh, zullen we snel een telefoon/skype date plannen? We gaan binnen nu en een week op vakantie…en ja, dan dus ook naar jullie! Leuk, leuk, leuk!!!

    • Rachel Blom
      juli 26, 2011 om 6:24 pm

      Ow, dat klinkt lekker, gaan we zeker eens proberen! We kijken uit naar jullie komst, maar wel goed om idd ff te bellen om alles af te spreken!

  2. Armida M. Moes - van Dijk
    juli 26, 2011 om 9:49 am

    De Johannis Beren zien er heerlijk uit, de jam zal verrukkelijk zijn.

    Lieve Rachel heel veel succes met je operatie donderdag en een spoedig en vlot herstel toegewenst.
    Lieve groet uit Wassenaar,
    Norbert, @rmida & Floris Jan

    • Rachel Blom
      juli 26, 2011 om 6:26 pm

      Dank je Armida! De operatie is helaas verplaatst, ik hoor morgen meer en zal het ff op de blog zetten wanneer het wel wordt. De verwachting is wel dat het alsnog snel kan, maar zo niet dan weet ik het Westeinde te vinden hoor!🙂

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

