Home > Familie en vrienden > Weekendje Efteling

Weekendje Efteling

Zo, jullie hebben er even op moeten wachten maar hier is dan weer een update van ons en hopelijk volgen er snel nog een paar met onze belevenissen van de afgelopen weken want we hebben veel gedaan en meegemaakt!

Het begon allemaal met een weekend in de Efteling in het weekend van 13-15 mei. Rogiers ouders waren 40 jaar getrouwd (al in december) en nu gingen we met het hele gezin een weekend naar de Efteling. Naast het Efteling hotel, zijn er ook huisjes en daar hadden we er twee van naast elkaar. De accommodatie was echt geweldig, de huisjes zijn luxe verzorgd en van alle gemakken voorzien (vaatwasser, yay!). En de Efteling zelf is natuurlijk ook superleuk! Er lag dus al een mooie basis voor een leuk weekend…

We kwamen vrijdagavond aan naeen wat lange rit vanuit Duitsland. We hadden in het Ruhrgebied nogal wat file gehad en daarnaast nog de nodige wegwerkzaamheden, dus echt opschieten wilde het niet. Vrijdags waren we dus te laat om nog in het park te gaan kijken, maar zaterdagochtend gingen we meteen op stap. In het begin probeerden we met een grotere groep te gaan, maar aangezien iedereen toch wat andere interesses had en het lastig is om bij elkaar te blijven in zo’n groot prak, splitsten we telkens in kleinere groepjes op.

Elian vond het in eerste instantie maar eng allemaal. Hij heeft een diepe aversie tegen ‘draaiorgelmuziek’ en die werd helaas nogal stevig gedraaid her en der, bijvoorbeeld in de draaimolens. Ons knulletje heeft het sowieso niet zo erg op lawaai, dus we moesten even zoeken naar dingen die hij wel leuk zou vinden. Het sprookjesbos vond hij weinig aan…ook niet zo gek, want het zei hem allemaal weinig. Wij hebben hem tot dusver nog geen sprookjes voorgelezen, dus weet hij veel wie Assepoester en Sneeuwwitje zijn.

Maar ’s middags ging ik samen met mijn schoonzus Regien en Elian op stap (Rogier en zijn broer Martijn gingen even de snelle attracties doen) en ontdekten we wat attracties die Elian wel geweldig vond, bijvoorbeeld een fiets-treintje waar hij en ik samen in gingen. Hij kon maar net bij de trappers dus ik moest het meeste trapwerk doen. Maar ja, dat viel niet mee met m’n benen in m’n nek zo ongeveer…Man, ik kreeg me op het einde een kramp in mijn kuiten! Elian vond het helemaal geweldig, dus dat was erg leuk. Hij moest even zijn angst voor de stoomtrein overwinnen, maar daarna vond hij ook dat erg leuk. Verder ontdekten we nog een klein speeltuintje waar hij zielsgelukkig zeker twintig minuten op een draaimolen zat in een treintje (eentje zonder muziek, dat kon Elian erg waarderen).

Zoals altijd moest Elian ook gewoon even wennen. Nieuwe dingen maken altijd veel indruk op hem, vooral als het druk is, er veel herrie is en er veel op hem afkomt. Maar zondags was hij al helemaal happy-clappy en wilde hij van alles gaan doen. Hij is zelfs met Rogier, Martijn en mij in de Piranha geweest, de wildwaterbaan. Hij had er samen met Regien een tijd naar staan kijken toen Rogier, Martijn en ik erin gingen de dag ervoor en het leek hem toch ook wel leuk. Hij vond het ook prachtig, totdat er eerst wel een hele grote golf de boot overspoelde (ik was echt nat van mijn sokken tot mijn ondergoed) en we vervolgens onder twee watervallen doorgingen. Maar bij papa op schoot overwon hij ook die angst en achteraf was hij supertrots dat hij erin geweest was!

Van de fietstrein kon hij geen genoeg krijgen, dus daar is hij nog een keer in geweest met Rogier en nog een keer met ‘ome Martijn’. En er waren nog een soort T-Fords op een rail waar je zelf een beetje kon sturen, ook daar is hij meerdere keren in geweest.

Met papa en oom Martijn in de autootjes

Ook het ‘carnaval’ vond hij leuk, een soort rondrit langs allerlei bewegende poppen. Veel om naar te kijken en een deuntje wat nog dagen lang in je hoofd bleef hangen. Ondertussen ging Rogier nog met zijn broers in de diverse snelle attracties, zoals de Python, de Vliegende Hollander (die helaas veel storingen had en het de helft van de tijd niet deed) en Joris en de Draak. De heren hebben lol gehad!

In de laatste ben ik ook nog geweest samen met Rogier (met mijn schoonmoeder en andere schoonzus Delja voor ons) en ik kan in alle eerlijkheid zeggen: nooit weer. Pff, dat ging mij echt even te snel hoor! Bang ben ik niet, maar fijn is anders…Gelukkig was dat niet verplicht🙂

De avonden hebben we gezellig doorgebracht met kletsen en spelletjes doen. Ik kan daar altijd erg van genieten want er zijn veel spellen die ik leuk vind die je niet met twee personen kan doen (hoewel we bij Martijn en Regien weer een heel leuk spel zagen wat wel voor twee personen is…De beer is los. Aanrader!).

Elian kijkt samen met neefje Philip naar een pratende boom

Maandagochtend zijn we ook nog even snel een rondje gegaan met wat leuke dingen, nadat we eerst een mooie familiefoto hadden gemaakt als cadeau voor mijn schoonouders. Helaas gooide toen het weer later op de ochtend een beetje roet in het eten. Het was het hele weekend half bewolkt geweest en eigenlijk zonniger dan voorspeld, maar maandagochtend kwam het echt met bakken uit de lucht. Dan is de lol er helaas snel af…Om een uur of twaalf taaiden wij dan ook af richting Zoetermeer voor het volgende deel van ons avontuur: Rogier promotie. Daarover volgende keer meer.

Elian raakte al met al niet uitgepraat over de Efteling en over wat hij allemaal had gezien en meegemaakt. Hij vraagt nu telkens wanneer we weer gaan! Een geslaagd weekend dus…

Categorieën:Familie en vrienden
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

