Home > Algemeen, Elian > Perfecte moederdag

Perfecte moederdag

Elian kon het donderdag al niet meer uithouden. Hij had een hart gemaakt en dat wilde hij meenemen. Toen de juffrouw van de Kindergarten hem probeerde te overtuigen dat het een verrassing was voor moederdag en dat hij nog een nachtje geduld moest hebben, werd hij boos. Hij wilde zijn hart.

Groot was dan ook zijn opluchting toen het eindelijk vrijdag half twaalf was. Alle moeders waren uitgenodigd op de Kindergarten want onze kids hadden een verrassing voor ons…Na een allerschattigst gezongen liedje waarbij Elian dapper meedeed (hij is gek op zingen…ik snap nu ook wat hij de afgelopen week iedere keer zat te zingen thuis!), kreeg elke mama een snoephart, zelf gemaakt door zoon- of dochterlief. Het zijn een soort taai-taai koeken en het is een bekende traktatie hier. Elian had de mijne mooi versierd met chocolade hartjes (uiteraard, zoonlief en ik delen een liefde voor chocola) en nog veel meer. Hij was beretrots! Maar ja, het hele idee dat dat ding voor mama was, drong nog niet helemaal door want onderweg naar huis begon hij al: mama, mag ik zo een stukje van mijn hart? Inmiddels heeft hij de helft op, want mama geeft hier niets om…maar wel om de liefde waarmee het gemaakt is!

En zaterdag kreeg ik het ultieme moederdagscadeau van mijn lieftallige wederhelft: een vaatwasser. Van het met de hand afwassen was de romantiek inmiddels wel af. Ik was al een tijdje op zoek naar een tweedehands vaatwasser, want een dure nieuwe in een oude keuken zetten vonden we ook zo wat. Maar dat wilde nog niet echt vorderen. Tot we een mega aanbieding van de Ikea zagen…en toen waren we meteen klaar.

Gisteren hebben we hem opgehaald, meegenomen en direct geïnstalleerd. Het is by far, met stip het beste moederdagcadeau ooit. Voor ons beiden. Een voorganger van ons zei ooit dat afwassen goed was voor zijn huwelijk omdat hij en zijn vrouw dan konden bijpraten. Nou, voor ons is een afwasmachine erg goed voor ons huwelijk want ons humeur ging er echt niet op vooruit van dat afwassen! Mijn huidige humeur laat zich het best omschrijven als: yay! Geen troep meer op het aanrecht, een vlekkeloos schone vaat, een mooi opgeruimde keuken en niet langer een raar gat onder het aanrecht. Daar word ik nou blij van!

Categorieën:Algemeen, Elian
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

