Home > Administratieve regeldingen > Mijn boekjes zijn gedrukt!

Mijn boekjes zijn gedrukt!

Een paar weken geleden plaatsten we hier al even een berichtje om jullie te laten weten dat mijn promotiedatum was vastgesteld op 17 mei. Inmiddels is er nog een hoop werk verzet om dit mogelijk te maken. Dinsdag heb ik weer een hele belangrijke mijlpaal bereikt: mijn proefschrift is gedrukt!

Hierbij deed zich de praktische uitdaging voor dat de proefschriften in Nederland gedrukt zijn en wij in Duitsland wonen. Voor de distributie moest dus wel het een en ander geregeld worden. Gelukkig vonden mijn ouders het geen probleem om een dagje de taak van koerier op zich te nemen. Zij trokken dus afgelopen dinsdag op vanuit het gelderse Nunspeet ‘all-the-way’ naar Alblasserdam onder de rook van Rotterdam, om aldaar de boeken in ontvangst te nemen bij de drukker. Een gedeelte van de oplage moest naar Delft om vanuit daar met de post verspreid te worden, dus van Albasserdam werd de reis vervolgd naar de Technische Universiteit Delft, waar ze hartelijk werden ontvangen door de secretaresse van één van mijn hoogleraren. De trip van Delft terug naar Nunspeet was toch ook weer goed voor een flinke zit, dus al met al waren mijn ouders er een goed deel van de dag mee zoet. Nogmaals, pa en ma: heel erg bedankt!

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik zelf de boekjes nog niet gezien. Uiteraard heb ik wel een drukproef ontvangen en goedgekeurd, maar ik ben wel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Het inhoudelijke werk is hiermee af en dat is een gevoel dat nog moet landen, eerlijk gezegd. Helemaal af is het natuurlijk nog niet, de officiële verdediging moet nog plaatsvinden, waarbij ik door acht hooggeleerde heren een uur lang aan de tand wordt gevoeld over mijn onderzoeksaanpak en bevindingen. Dat is zowel spannend (het is een openbare verdediging), als ook leuk (ik heb hier toch vele jaren aangewerkt). Daarbij, degenen die mij voor zijn gegaan hebben me verteld dat het uurtje zo voorbij is.

Voor degenen onder jullie die erg geïnteresseerd zijn in het vraagstuk van model-gebaseerde procesmonitoring en -regeling van microfrezen met actieve magneetlagering: het proefschrift kan hier gedownload worden (let op: ruim 6 MB). Bij het proefschrift horen een negental stellingen (waarvan de meesten niet over techniek gaan overigens), die staan ook online (dit is een klein bestandje).

  1. Timo van Opstal
    april 28, 2011 om 5:59 pm

    He Rogier,
    Gefeliciteerd! Daarnaast ben ik ook benieuwd naar je kaft, zeker gezien de uitnodiging!
    Timo

  2. Casper
    april 28, 2011 om 7:07 pm

    Super, Rogier!
    Weer een stap dichterbij!

    Alvast een goed weekend en tot in mei!

  3. Marieke
    april 29, 2011 om 4:59 pm

    nou, ik heb het boekje ontvangen, het is indrukwekkend (ik begrijp het alleen niet zo best… ligt aan mij hoor!

    • Rachel Blom
      mei 6, 2011 om 9:33 am

      Haha, dat je dat nou niet begrijpt🙂 Ik heb het hele verhaal een aantal keren gecheckt op spel- en taalfouten enzo en ik moest af en toe om mezelf lachen want ik had echt geen idee waar het over ging! Ach ja, ieder z’n ding, toch?

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

