Home > Familie en vrienden > Een mooi Paasweekend

Een mooi Paasweekend

Onze oude gemeente in Zoetermeer had mij gevraagd of ik op Paaszondag wilde spreken in de dienst en die uitnodiging heb ik met liefde aangenomen. En dus vloog ik stille zaterdag ’s ochtends naar Schiphol, om Tweede Paasdag heel vroeg weer huiswaarts te keren. Wat ertussen lag was een mooi, gezegend en ook erg gezellig weekend.

Na een gesprek met het tijdelijk bestuur van de gemeente, heb ik heerlijk in een beach club op Scheveningen gegeten, met mijn zusje en goede vriend Christian. Het was heerlijk weer en we hebben erg genoten. Het idee van de tafel bbq was leuk, het vlees was ook erg lekker, maar het feit dat we een serveerster hadden wiens eerste dag het was, maakte het wel een heel gedoe. We kregen wel een bbq en rauw vlees, maar geen olie om mee in te vetten, tangetjes of een schoon bord om het bereide vlees van te eten…Ook was ons tafeltje wel erg klein voor zoveel spullen, maar een tafel bijplaatsen was volgens haar niet mogelijk, waardoor we letterlijk met ons bord op schoot zaten te eten. Gelukkig schoot een collega van haar ons te hulp, zodat we alsnog heerlijk konden eten…van een grotere tafel en een schoon bord. Yay!

De dienst Paaszondag was fijn en ik heb er van genoten voor het eerst sinds juli vorig jaar weer te spreken in een dienst. Ook de warme begroetingen door vrienden, gemeentebezoekers en vooral jeugd blijven genieten, het is iedere keer weer goed iedereen te zien. Mijn zus Marielle was er ook, ze was blijven logeren bij de familie Semplonius waar ik ook opnieuw onderdak had gevonden. Het was fijn om samen zo Pasen te vieren! Ik heb veel mooie reacties op mijn preek gekregen, wat altijd weer fijn is als mensen aangesproken zijn.

’s Middags zijn we met een stel gaan varen op de Rottemeren, in de buurt van Rotterdam. Het was perfect weer en we hadden twee kleine motorbootjes waarmee het makkelijk navigeren was. Het was echt genieten daar op het water, met zo’n briesje in je haren en de warme zon op je lijf waande je je bijkans op vakantie…

We sloten de dag af met een heerlijke bbq bij de familie Semplonius. Marielle was inmiddels naar huis vertrokken om haar man op te wachten die na tien dagen China weer thuis zou komen. Ikzelf werd maandagochtend om kwart voor vijf (!) opgehaald door goede vriend Hans die speciaal voor mij zo vroeg uit de veren was…En om kwart voor negen stond ik veilig en wel aan de grond in München…

Ondertussen had Rogier een iets minder leuk weekend gehad. Wat een gezellig vader-zoon weekend had moeten worden, werd een pittige tijd toen hij buikgriep kreeg en een aanzienlijk deel van de tijd moest doorbrengen op de wc, afgewisseld met periodes van dweilerig op de bank hangen. Elian was gelukkig vreselijk lief (‘Ik heb voor papa gezorgd’ verzekerde hij mij bij thuiskomst), maar een beetje sneu was het wel…

Categorieën:Familie en vrienden
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

