Home > Wonen > Morgen schijnt de zon

Morgen schijnt de zon

De magnolia in volle bloei

Het is grappig, maar ik heb nog nooit zo goed bijgehouden wat het weer gaat worden. Elke dag kijk ik een paar keer op een site om te kijken wat het weer gaat doen de komende dagen. De reden? De tuin. Als ik weet dat het gaat regenen, hoef ik minder te besproeien. Of kan ik gaan bemesten, want dat moet je doen vlak voordat het gaat regenen. Als je bijvoorbeeld je gazon gaat mesten in de volle zon, verbrand je gras levend! Maar het maakt ook dat ik werkzaamheden kan plannen. De bodem is hier pure klei, dus de eerste twee, drie dagen nadat het stevig geregend heeft, hoef je niet te proberen te gaan spitten. Je komt er gewoonweg niet in. Dus plan je dat in om te doen net voordat het gaat regenen…

Ik heb de afgelopen weken ongelooflijk veel in de tuin gewerkt en de resultaten zijn er ook naar. Het begint er steeds beter uit te zien! De voortuin is klaar om plantjes te poten en te zaaien, maar daar wacht ik nog heel even mee want de komende week is het ’s nachts nog erg koud.De middenborder is klaar en daar bloeien de eerste plantjes al. De border bij het terras staat in volle bloei met Hollandse tulpen.

Nu de lente in volle gang is en alle bomen en struiken uitlopen, is het ook mooi om het resultaat van mijn werk te zien. De rozenstruiken die ik zo zorgvuldig gesnoeid heb (op aanwijzingen gevonden op Internet…nog nooit eerder gedaan!) zijn allemaal weer uitgelopen. De tulpen die ik in november in de grond heb gepoot, tonen hun glorie in prachtig Hollands rood. En de magnolia bloeit fantastisch mooi en geeft een heerlijke geur af…We hebben de laatste weken prachtig weer gehad en het was bepaald geen straf om in de tuin aan het werk te zijn.

Hopen mos op een geverticuteerd gazon...dat er nu uitziet alsof het twee maanden niet geregend heeft!

Dat wil niet zeggen dat het werk erop zit. Er liggen nu nog drie grote klussen: het gazon, de moestuin en de zijborder. We zijn druk bezig geweest met het verticuteren van het gazon, dat wil zeggen dat we er met een apparaat over heengaan wat het mos er tussenuit haalt. Dat is een enorme klus want sommige stukken zijn volledig tot mos geworden. Als je mos laat zitten, verstikt het het gras en dat hebben we gemerkt. Er zijn kruiwagens vol mos uit het gazon gekomen en we zijn er nog niet. OP sommige plekken zullen we een volledig nieuwe grasmat moeten inzaaien want daar is echt geen gras meer over. Maar goed, dat gaat hopelijk straks wel een mooi gezicht geven met een frisse nieuwe groene grasmat!

Als dat af is, resten nog de zijborder wat neerkomt op een hoop spitten en afgraven en nieuwe aarde storten en de aanleg van de moestuin. Maar: stapje voor stapje!

Categorieën:Wonen
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

