Home > Familie en vrienden > Paasmarkt

Paasmarkt

Het is even rustig geweest op de blog, want we zijn beredruk geweest. Rogier is afgelopen weekend thuis gekomen na tien dagen in de VS te zijn geweest, dus ik stond er even alleen voor. En ondanks dat ik geen betaalde baan heb, heb ik meer dan genoeg te doen met drie blogs, het regelen van alle praktische details rondom Rogiers promotie in mei, de zorg voor Elian, het huishouden en niet te vergeten: de tuin. Waarover later deze week meer.

Maar goed, hoogste tijd dus weer voor een update. Afgelopen weekend waren Martijn en Regien er, de broer van Rogier en zijn vrouw en dat was erg gezellig. Onze voorraad yogho-yogho is weer stevig aangevuld! Zoals de vaste lezers van de blog zullen opmerken, hebben we niet te klagen over bezoek! Voor wie dus langs wil komen is een tijdige reservering aan te raden om teleurstellingen te voorkomen🙂

Er geldt hier in Bayern nog een vrij strikte zondagsrust. Je mag niets doen wat lawaai maakt of anderen stoort, zoals gras maaien, je auto wassen of kozijnen staan schuren. Ook de winkels zijn allemaal dicht op zondag, met uitzondering van de bakkers die tot een uur of elf open zijn. Dat is ook wel zo fijn, want het Duitse brood is min of meer gemaakt om dezelfde dag op te eten. Ook in een megastad als München zijn op zondag de winkels dus niet open. En koopzondagen kennen ze hier maar zeer beperkt. Dat is dus nog wel even een verschil met Zoetermeer waar elke maand koopzondag was en Den Haag waar elke zondag de winkels gewoon open zijn…en waar de buren rustig 25 gaten gaan boren op zondagmiddag. O joy.

Maar afgelopen zondag was er dan koopzondag en paasmarkt in Freising, ter ere van Palmpasen en Regien en ik hebben daar eens even een bezoekje aan gebracht. Het was prachtig weer en we hebben erg genoten. We waren wat aan de vroege kant want de winkels waren nog niet open, maar er stonden al wel diverse kraampjes en de paasmarkt was al in volle gang. Daar waren o.a. kraampjes met beschilderde eieren…sommige erg mooi en creatief, andere te erg voor woorden. Ik had graag wat foto’s laten zien, maar fotograferen werd niet op prijs gesteld begreep ik. Blijkbaar waren ze bang dat ik zelf aan de slag ging met eieren en verf…haha, weinig kans! Dat gepriegel op de vierkante millimeter is aan mij en mijn gebrekkige fijne motoriek niet besteed!

Het was leuk om op de paasmarkt rond te kijken, al was het ‘truttigheidsgehalte’ wel wat hoog. Maar goed dat Rogier niet mee was🙂 Wel mooi waren de diverse kramen met origineel porcelein en aardewerk, allemaal ambachtelijk vervaardigd en uniek. Prachtige vazen, schalen, borden, echt kunstwerken.

Net toen wij richting huis gingen, werd het stevig druk. Excellente timing, al zeg ik het zelf.

Categorieën:Familie en vrienden
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

