Home > Algemeen, Werk > Het einde is in zicht

Het einde is in zicht

Ondertussen dat we hier in Duitsland een nieuw leven opbouwen, zijn er nog een paar open eindjes in Nederland. Eén daarvan is mijn promotie. Zo rond de tijd dat ik hier met mijn nieuwe baan begon (september 2010), heb ik mijn concept-proefschrift ingeleverd bij mijn hoogleraren. Net na nieuwjaar zijn we het formele traject in gegaan. Dat betekent dat de heren hun goedkeuring aan het proefschrift hebben gegeven. Met deze goedkeuring onder de arm heb ik bij het college van promoties een datum aangevraagd om verdediging te gaan geven van het proefschrift en de daarbij horende stellingen.

Het doet me groot genoegen te kunnen vertellen dat mijn verdediging bij leven en welzijn gaat plaatsvinden op 17 mei a.s. Ondertussen is de promotiecommissie samengesteld, met hoogleraren uit binnen- en buitenland. Ten overstaande van deze commissie zal ik op bovengenoemde datum gedurende precies een uur verdediging gaan geven van het onderzoek waar ik verslag van heb ik gedaan in mijn proefschrift. Mocht dat alles het college van promoties welgevallen, zal daarna bevordering tot doctor volgen.

Combineren van het afronden van een promotie met alle daarbij komende beslommeringen enerzijds (zoals bv. zoeken van een drukker), en anderzijds het starten van een nieuwe baan is best intensief. We zullen er allemaal heel blij mee zijn als het werk er aan de TU Delft echt op zit. Het einde is in ieder geval in zicht….

Overigens: promotieplechtigheden zijn openbaar, dus mocht je het leuk vinden deze bij te wonen, ben je bij deze uitgenodigd. De ceremonie vindt plaats in de Senaatszaal van de Aula van de Technische Universiteit Delft. Ik zal om 9:30 een voordracht geven voor niet-ingewijden (het zogenaamde lekenpraatje). De plechtigheid zelf begint om 10:00. Laat het even weten als je van plan bent te komen.

Categorieën:Algemeen, Werk
  1. maart 9, 2011 om 11:06 pm

    Hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal, Rogier!
    Op naar 17 mei!
    Veel plezier en inspiratie in de laatste voorbereidingen daarvoor!

  1. april 28, 2011 om 2:24 pm

Geef een reactie

