Home > Elian > Fasching

Fasching

Op de Kindergarten vieren ze vandaag Fasching, ofwel carnaval. De laatste keer dat ik carnaval vierde was ik 18 geloof ik, maar hier in Bayern vieren ze het graag, dus wij doen ook mee. Zie hier ons Nederlandse boertje, compleet met boerenkiel, boerenzakdoek en klompen…Zo heb ik Elian zojuist afgeleverd op de Kindergarten. Hij was vooral helemaal happy om z’n klompjes aan te kunnen. Vorig zomer heeft hij constant op klompjes gelopen, maar die waren te klein en de nieuwe waren nog net te groot. Maar met een dubbel paar dikke sokken kon hij ze dan toch aan vandaag. Hij helemaal blij en meteen druk stampend door het huis heen. Volgens mij is het geluid wat die dingen maken een groot deel van de attractie, maar goed.

Alle kids komen verkleed en hebben zometeen een lekker buffet met door ouders aangeleverde lekkernijen. Wij hebben Hollandse pannenkoeken staan bakken, valt vast wel in de smaak. Het was echt schattig om al die kleintjes verkleed te zien als pinguïn, bijtje, piraat of fee. Straks om half 11 is er een optocht door het dorp heen met alle kids en de ouders…en ook de ouders worden geacht verkleed te gaan. Gelukkig had ik met dank aan een B1 slotfeest ooit nog een coybowhoed in de kast liggen, ik ga dus als cowgirl. Yiha!

Categorieën:Elian
  1. Nog geen reacties
  1. maart 6, 2012 om 11:34 am

Geef een reactie

