Home > Duitse taal > Even lachen…

Even lachen…

Kun je je voorstellen dat toen wij deze campagne zagen van de Saturn (moederbedrijf van de Media Markt), we even heel hard moesten lachen? Duits en Nederlands mogen dan erg op elkaar lijken, soms betekenen woorden toch iets heel anders! Voor alle duidelijkheid: het Duitse woord ‘geil’ betekent in informeel spraakgebruik ‘tof, geweldig, gaaf’. Mijn associatie was heel anders moet ik eerlijk bekennen, maar aangezien ik me niet kon voorstellen dat een bedrijf met zoiets zo adverteren, heb ik het even opgezocht in het woordenboek🙂 Weer wat geleerd, haha!

Categorieën:Duitse taal
  1. Arianne
    februari 26, 2011 om 11:21 am

    LOL😀 wij waren ook net in Duitsland, dezelfde reclame gezien, dezelfde verbazing……

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

