Home > Algemeen > Weer in Holland

Weer in Holland

Een prachtige foto die ik van Mariëlle maakte in Scheveningen

Vorig weekend was ik opnieuw in Nederland voor een bliksembezoek, opnieuw vanwege een ledenvergadering van onze gemeente daar waar ik toch graag bij wilde zijn. Dit keer ben ik met de auto gegaan, samen met Elian. Hij heeft een heerlijk weekend gehad bij opa en oma in Nunspeet en ik heb een paar goede dagen gehad in Zoetermeer, niet in de laatste plaats dankzij de gastvrijheid van de familie Semplonius waar ik logeerde. Het was goed om vrienden weer te spreken, bij te praten, zorgen te delen en gelukkig ook plezier te hebben. Zaterdag heb ik de locale economie in Zoetermeer een boost gegeven met diverse aankopen aangezien Elian weer een maat gegroeid is en nieuwe kleren nodig had. ’s s Avonds ben ik gezellig uit eten geweest en naar een (helaas baggerslechte) film met een goede vriend. Zondags was gevuld met een kerkdienst, een lunch bij mijn opvolgers in het jeugdwerk, een meeting met iemand van de jeugd en bijpraten met mijn gastgezin.Bijzonder was het bijwonen van een jongvolwassenenkring zondagavond waar veel van ‘mijn’ oude jeugd op zat. Ik was zo trots op hoe ze hier voor elkaar zorgden, naar elkaar luisterden en vreugde en verdriet deelden. Prachtig om mee te maken.

Maandags heb ik vooral doorgebracht met mijn zus Mariëlle, we zijn bijna letterlijk ‘uitgewaaid’ in Scheveningen waar nog steeds een straffe wind stond na de storm van het weekend. Na alle gesprekken via Skype was het tof om elkaar weer even in levende lijve te ontmoeten. De ledenvergadering die maandagavond was heftig en emotioneel, maar gaf gelukkig wel weer de eerste stappen voor herstel. Dinsdags heb ik eerst de AH nog even bezocht en alle Nederlandse specialiteiten ingekocht die we hier moeten missen (bv yokidrink, fritessaus, Indonesische boemboes) of die hier veel duurder zijn (bv rijst, ragout) en ben vervolgens naar Nunspeet gereden. Daar trof ik een vrolijk mannetje aan dat het erg naar zijn zin had gehad bij opa en oma. Mariëlle had spontaan besloten om woensdags met mij en Elian mee te rijden naar Duitsland, dus woensdags voerde de terugreis via Ede om haar op te pikken naar huis. Het was een snelle rit en Elian heeft zich uitstekend gedragen, mede dankzij de vier nieuwe Sesamstraat dvd’s die ik voor hem had gekocht. Draagbare dvd-spelers, wat mij betreft een van de beste uitvindingen van de laatste 10 jaar!

Categorieën:Algemeen
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

