Home > Elian > Geburtstag

Geburtstag

Cadeaus uitpakken

Vorige week vrijdag was Elian jarig. Ons mannetje is alweer drie geworden! Hij heeft een leuke verjaardag gehad, mede dankzij mijn schoonouders die speciaal door de sneeuw naar ons toe zijn komen rijden om hier te kunnen zijn met zijn verjaardag. Het was leuk dat Elian bezoek had op zijn verjaardag en hij heeft genoten! We hebben hem die dag lekker thuis gehouden van de Kindergarten. Ik had speciaal op zijn verzoek een chocoladetaart gebakken (zijn favo uitdrukking op het moment: ‘ik ben dol op chocolade’), maar na twee happen hoefde hij al niet meer. Hij houdt nog steeds niet van taart! Wij wel dus hebben wij er maar van genoten, bepaald geen straf. Hij mocht ook kiezen wat we ’s avonds gingen eten en wie nu denkt dat dat iets was als patat of pannenkoeken kent onze zoon niet. Pasta met spinaziesaus. Soms vraag ik me af hoe ik een kind heb kunnen krijgen dat liever pasta eet dan chocoladetaart🙂

Spelen met zijn nieuwe kinderlaptop

Hij is ook zeker verwend met cadeaus, waarbij de slee die hij van mijn schoonouders kreeg direct goed van pas kwam want het sneeuwde lekker. We willen iedereen bedanken die een kaart heeft gestuurd (ondanks de staking van de TNT waren ze allemaal op tijd en hij heeft er een flink aantal gekregen), een e-card heeft gestuurd (die van Martijn en Regien met een invliegende taart vond Elian zo grappig dat we die nog steeds een paar keer per dag afspelen, hij ligt iedere keer weer dubbel) of hem/ons per mail, telefoon, twitter, Hyves, Skype enz heeft gefeliciteerd. En een heel bijzonder bedankje aan de mensen die de moeite hadden genomen om een cadeau op te sturen. Elian was zo verrast om van de postbode cadeautjes te krijgen dat hij het er de hele week nog over had (telkens als de postbode kwam, dacht hij nog meer cadeaus te krijgen…bummer).

Skypen met neefjes Philip en Ralph

Hij heeft erg genoten van alle aandacht en cadeaus en voelt zich nu een grote vent. Zijn speentje is met ritueel de prullenbak in gegaan want zoals hij zelf zegt ‘toen ik nog twee was had ik een speentje maar nu ben ik drie en grote jongens hebben geen speen’. Waarvan akte.

Maandags mocht hij op de Kindergarten trakteren. Dat was even stress voor mij, want Rogier was zondagsochtend heel vroeg vertrokken voor een week naar de VS, mijn schoonouders waren zondag ook weer huiswaarts gekeerd en du moment dat zij weg waren begon het als een gek te sneeuwen. Het viel niet mee om maandagochtend op tijd op de Kindergarten te zijn met kind, 20 eigengebakken speculaasmuffins, alle overige benodigdheden (muts, sjaal, handschoenen, skibroek, snowboots, broodtrommeltje) door de sneeuw, waarbij ik ook nog eerst de oprit moest sneeuwruimen voordat we weg konden. Ik was best trots op mezelf, we waren maar vijf minuten te laat.

Trakteren op de KiGa

Elian vond het erg leuk om te trakteren en zijn  jufs hebben wat foto’s gemaakt. De kids vonden de speculaasmuffins heerlijk heb ik begrepen en twee jufs vroegen om het recept. Het geheim: stroop en speculaaskruiden. Zie dat hier maar eens te vinden!

 

 

 

Op de Kindergarten

Categorieën:Elian
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

