Home > Wonen > Waarom je ’s winters geen fitnessabonnement nodig hebt

Waarom je ’s winters geen fitnessabonnement nodig hebt

Het sneeuwde. En hoe. Voor het weekend hadden we al wat sneeuw gehad (zie blog Thanksgiving) en dat vonden we best aardig. Maar gisteravond begon het echt te sneeuwen en het heeft de hele dag door gesneeuwd. Het leverde prachtige plaatjes op, maar ook het een en ander aan werk. De oprit moest sneeuwvrij gemaakt worden zodat de auto de garage in en uit kon en om ruim baan te maken voor de postbode om te bezorgen (die komt hier met een busje vanwege de grote afstanden en moet dus de oprit op kunnen, ook ben je verplicht de toegang naar de brievenbus sneeuwvrij te maken). En we hebben nogal een flinke oprit, dus dat was vanochtend flink ploegen voor mij. Om het hele riedeltje aan het einde van de middag nog een keer te herhalen want toen lag er alweer een centimetertje of 5 bij. En dan mogen wij nog niet klagen want de meeste buren zijn ook wettelijk verplicht de stoep voor hun huis sneeuwvrij te houden, wat aardig wat werk kan zijn gezien de omvang van sommige huizen hier. Wij hebben enorm geluk wat dat betreft, wij zitten op een deel wat door de gemeente wordt geveegd omdat het een doorgaande route is. Desondanks ben ik vandaag al met al bijna twee uur aan het sneeuwruimen geweest. Ik voel nu mijn armen, mijn rug, mijn benen, alles eigenlijk…voor mij dus geen fitness meer nodig!

En dan te bedenken dat de winter nog maar net begonnen is…Overigens wist de buurman te vertellen dat de sneeuw dit jaar wel vroeg is, dus helemaal normaal is het hier ook niet. Dat gezegd hebbende viel het ons meteen op hoe snel de wegen hier sneeuwvrij waren, zelf het kleine straatje waar wij aan wonen. Ook het OV rijdt gewoon, zij het misschien wat trager. Rogier deed er wel veel langer over van en naar zijn werk maar dat is ook logisch. In Beieren waren vandaag veel ongelukken gebeurd door de sneeuw las ik op Internet, dus helemaal perfect gaat het hier ook niet hoor. Elian vindt de sneeuw overigens geweldig. Ingepakt als een kleine mummie in skibroek, skijack, muts, wantjes en snowboots is hij uit de KIndergarten dapper door de sneeuw naar huis heen geploegd. Hij vond het prachtig, maar wel zwaar. En na een snelle boterham ging hij total loss zijn bedje in om er pas ruim twee uur later weer uit te komen.

(Voor meer foto’s even op ‘Read more’ klikken)

Categorieën:Wonen
  1. daan
    november 29, 2010 om 7:34 pm

    tjonge wat is het toch mooi bij jullie!

  2. Armida Moes - van Dijk
    november 30, 2010 om 6:50 am

    Rachel goodmorning!
    Ook hier in Den Haag (lees: Wassenaar) lag er vanmorgen sneeuw en moesten we de auto ‘uitpakken’…..gelukkig is onze oprijlaan korter🙂 maar de gratis fitness is toch TOP!!!!
    Veel sneeuwpret toegewenst vandaag,
    lieve groet,
    Armida

    • Rachel
      november 30, 2010 om 3:19 pm

      Elian heeft zich ook vandaag weer helemaal uitgeleefd in de sneeuw…en ligt nu weer twee uur te pitten. Morgen komt de volgende lading sneeuw dus ik ben benieuwd. Het was vannacht trouwens min 20! Da’s wel even andere koek…vroeg me even af of ik in Duitsland zat of in Siberie haha!

  3. Casper
    november 30, 2010 om 9:34 am

    Wauw! ik vond het hier alweer zo mooi met de sneeuw van gisteren! Maar bij jullie ligt er toch wel een heeeeeeel dikke laag!
    En ja, vertel mij wat. Dat vegen….pffff….
    Nou, wel handig dat je zo’n calorievretende activiteit er gratis bij krijgt…;.)
    De meesten betalen zich scheel aan de fitness!
    Hé geniet daar van het prachtige uitzicht, zou willen dat ik er ook zat!

    • Rachel
      november 30, 2010 om 3:20 pm

      Ik heb spierpijn vandaag, dat wil je niet weten…leuk hoor, dat fitnessen🙂 Nee joh, lekker gezond, Maar toen ik vanochtend met min 15 stond te sneeuwschuiven voelde ik me wel een hele bikkel hoor!

  1. februari 25, 2013 om 4:35 pm

Geef een reactie

