Home > Uncategorized > Over ziekte, sneeuw en andere zaken

Over ziekte, sneeuw en andere zaken

Wouter, Frank, Bram en Joris op B1 weekend

Het heeft even geduurd voordat deze update geschreven werd. Toen ik vertrok naar het B1 weekend was Elian al ziek en was ik zelf niet helemaal lekker. Idealiter ga je dan een paar dagen kalm aan doen, veel slapen, gezond eten en dat soort dingen. Ik deed het tegenovergestelde. Ik ging op B1 weekend en kwam dus ook prompt flink ziek terug. Niet dat dat me verbaasde, dat is eigenlijk wel een jaarlijks patroon. Ik zie het maar als de prijs die ik voor zo’n mooi weekend moet betalen. Vorige week ben ik dus de hele week flink aan het snotteren en hoesten geweest. Elian kon gelukkig woensdags weer naar de KiGa, al is hij nog steeds wel wat aan het hoesten. Helaas werd Rogier echter deze week nog ziek, dus nu zijn we alledrie geweest. Nou ja, hebben we dat ook weer gehad.

Het B1 weekend was mooi en goed, ik heb intens genoten. Het was bijzonder om zo warm onthaald te worden door de jongeren die ik al ruim drie maanden niet meer had gezien, de meesten zelfs al langer. En ik was zelf ook zo blij om al mijn ‘schaapjes’ weer te zien! Ik heb veel goede gesprekken gehad gedurende het weekend, deels met oude bekenden van mijn oude kring, maar ook met nieuwe jongeren vers ingestroomd vanaf de tieners. Het blijft bijzonder hoe vaak een luisterend oor voldoende is want ik heb echt geen antwoord op alle vragen en problemen waar ze mee komen. Maar er samen over praten, ervoor bidden, samen nadenken over oplossingen, dat is al zo’n belangrijke stap! Ook mijn toespraak zondagochtend raakte veel jongeren. Daarna hebben we samen avondmaal gevierd en was was het genieten om te zien dat jongeren voor het eerst of opnieuw hun leven aan Jezus gaven! Man, dat soort momenten daar kan ik maanden op teren…En als ik dan na het weekend weer mails en tweets en Facebookberichtjes krijg van dankbare jongeren dat ze het zo hebben gewaardeerd dat ik de tijd nam om met ze te praten, dat ze zo blij waren dat ik er was en gepreekt heb, dan realiseer ik me weer dat ik een bevoorrecht mens ben dat ik dat mag doen. En het maakt dat ik me afvraag waarom niet veel meer mensen jeugdwerk doen want je krijgt er zoveel voor terug!

Ik was flink brak na het weekend. Zondagochtend toen ik mocht spreken was mijn stem al wankel en ’s avonds bij mijn zus Karen was het echt niet veel meer. Is ook niet zo verwonderlijk. Ik mag dan wel omgeven zijn door jongeren zo’n weekend, maar ik ben zelf geen 16 meer en nog geen negen uur slaap in twee nachten is toch echt een tikkie krap. Ik stond vrijdagochtend om half 5 naast mijn bed voor de reis naar Hengelo Gelderland en lag ’s nachts pas om half 4 in mijn bed, 23 uur later dus. Dat je dan de rekening gepresenteerd krijgt in de vorm van een stevige verkoudheid is dus ook niet zo gek.

De heenreis was overigens niet echt fijn. Het stormfront wat de dagen ervoor over Nederland was getrokken zat nu boven zuid-Duitsland. Ik vloog met een propellorvliegtuigje van München naar Münster-Osnabrück en ik heb in mijn leven nog niet zo’n turbulentie meegemaakt. Laat ik het zo zeggen: de kotszakjes zaten er dit keer niet voor de sier😦  Ik was verheugd weer aan de grond te staan. Daarna ging het weliswaar langzaam door vertragingen (wisselstoring, seinstoring, de gebruikelijke NS ellende) maar uiteindelijk ben ik goed aangekomen. De terugreis was gelukkig een stuk relaxter, al is vliegen niet echt fijn als je zwaar verkouden bent en al oorpijn hebt. Het heeft drie dagen geduurd voordat mijn oren weer vrij waren.

En na een weekje ziekte is deze week weer het gewone leven begonnen, zij het dus dat Rogier nu ziek is. Vanochtend werden we verrast door de eerste sneeuw. Een minuscuul laagje, maar voldoende voor een mooi winterplaatje in onze tuin (die overigens een stuk kleiner lijkt nu alle bomen kaal zijn…niet om te klagen hoor, we weten dat hij belachelijk groot is!). Elian was helemaal happy want nu mocht hij zijn mooie nieuwe winterjas aan met auto’s erop (we hadden iedere keer gezegd: je mag hem aan als het sneeuwt, we hadden niet gespecificeerd hoeveel sneeuw er moest liggen). Het zal het eerste voorproefje zijn van wat ongetwijfeld nog veel meer gaat worden deze winter.

Categorieën:Uncategorized
  1. Jenny
    november 23, 2010 om 12:34 pm

    Hebben jullie toch gewonnen… hier nog geen sneeuw te zien dus!😉

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

