Home > Kerk > Be one

Be one

Mijn laatste jeugdkring seizoen 2009-2010

Een van de moeilijkste dingen om los te laten in Nederland was het jeugdwerk in onze gemeente waar we ons zoveel jaren met hart en ziel voor hebben ingezet: B1. Persoonlijk mis ik het jeugdwerk echt enorm, vooral de contcten met de jongeren zelf. Velen van hen ‘spreek’ ik nog wel via mail of Facebook, maar ze niet live kunnen zien is toch wel een gemis. Ik ben dan ook superblij dat ik komend weekend naar Nederland ga om weer mee te gaan op het jaarlijkse B1 weekend waar ik ook twee keer zal spreken. We zitten in een kampeerboerderij in Hengelo Gelderland en er zullen een ruime 50 jongeren en leiding meegaan. Het thema is ‘One’ en we gaan de laatste woorden van Jezus aan Zijn leerlingen bespreken (Johannes 13 tot en met 17). Voor mij was het weekend elk jaar weer een hoogtepunt en ook nu kijk ik er erg naar uit. Het staat garant voor erg weinig slapen, goede gesprekken, fijne aanbidding, een hoop lol en vooral veel relaties opbouwen en uitdiepen. Dat gecombineerd met een lading gezelligheid in de vorm van bijvoorbeeld nachtelijke potjes Kolonisten maakt mij gewoon erg happy. En dat terwijl mijn reis vrijdagochtend al om 5.56 begint als ik de bus vanuit ons dorpje pak richting Freising en van daar de bus naar het vliegveld neem. Dan met het vliegtuig naar Münster/Osnabrück, met de bus naar station Osnabrück, met de trein naar Deventer en dan overstappen op de trein naar Arnhem, waar ik rond half 3 hoop aan te komen. Zondagmiddag word ik gedropt bij mijn oudste zus in IJselsteijn met wie ik dan nog lekker een avondje kan bijkletsen (voor zover er na zo’n weekend nog enig zinnig gesprek met mij te voeren valt – brak heeft elk jaar weer zo een nieuwe definitie!) en dan volgt maandag weer de reis terug, dit keer via Düsseldorf. Een hoop gereis, maar ik weet nu al dat het het zo waard gaat zijn.

Categorieën:Kerk
  1. Henk en Ardy
    november 10, 2010 om 10:24 pm

    Rachel ik wens jou maar ook B1 een gezegend weekend!!!
    En sterkte voor Rogier. Groetjes, Ardy

  2. Armida Moes - van Dijk
    november 11, 2010 om 6:50 am

    Fijn weekend, geniet ervan en voor Rogier ook een gezellig ‘mannen weekend’! Liefs, Armida

  3. Casper
    november 11, 2010 om 10:09 am

    Hoi Rachel,

    Heel veel zegen en plezier toegewenst komend weekend!

    Mariska

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

