Home > Familie en vrienden > Oma is er!

Oma is er!

Vorige week vrijdagavond laat (1 oktober) arriveerde mijn moeder voor een weekendje. Het was de eerste keer dat ik naar München Airport reed en het was geen makkelijke rit want het mistte zo enorm dat je echt geen hand voor ogen zag. Het hielp ook niet dat de wegen onverlicht zijn…Maar goed, het vliegveld zelf was gelukkig wel verlicht en mist-vrij, dus ik kon mijn mams iets na tienen in de armen sluiten.

Zaterdagochtend startten we met een lekker ontbijt nog ter ere van Rogiers verjaardag de 30e. Omdat hij die dag gewoon moest werken werd dat allemaal teveel gehaast, dus hebben we dat zaterdag even gedaan. Ik heb een lekker Amerikaans ontbijt gemaakt met French toast (wentelteefjes), bacon, roerei en afbakbroodjes. Het was een heerlijke start van de dag.

Oma vond het erg leuk om haar kleinzoon weer te zien en kleinzoon was door het dolle heen dat oma er was. Die twee hebben dus lekker veel samen gespeeld, door de tuin gestruind, gewandeld enz. Tussen de bedrijven door was mijn moeder samen met Rogier en mij flink aan het puzzelen. Eerst op een uitdagende puzzel gemaakt van de Amerikaanse vlag in de vorm van een fotomozaïek, dus bestaand uit allemaal kleine fotootjes. Een stevige klus, maar wel erg leuk.  Toen die af was zijn we begonnen aan de megapuzzel die ik Rogier voor zijn verjaardag had gegeven. Een beetje een egoïstisch cadeau, want ik vind puzzelen ook erg leuk dus het is iets waar we beiden lol van hebben. Het is er eentje van 3000 stukjes dus daar zijn we ook nog wel even zoet mee. Zaterdagmiddag zijn mijn moeder en ik ook op verkenning gegaan in Moosburg, een alleraardigst stadje. We waren helaas net te laat voor de lokale markt die net werd afgebroken, maar daar ga ik zeker nog een keer kijken want daar hadden ze allemaal regionale producten, altijd leuk. We hebben er lekker gegeten en rond gewandeld, leuk om wat van onze omgeving te zien.

Zaterdags arriveerde ook de eerste lading hout. Zoals ik al eerder schreef waren we wat laat met hout bestellen. De eigenares van het huis heeft stad en land afgebeld, maar er was weinig meer te krijgen. Uiteindelijk heeft ze ons dus wat van haar eigen voorraad gekocht (ze bezit een bos, tja zo gaat dat hier). Dat kwam ze zaterdag brengen dus Rogier was druk met dit allemaal uit te laden, in het juiste formaat te hakken enz.

En daarna werd de kachel aangestoken…het kostte wat moeite want het hout is nog best vochtig, maar uiteindelijk lukte het. En toen verspreidde zich zo’n heerlijke open haard geur door het huis, de geur van hout en vuur en winter en warmte en gezelligheid…en na een uurtje stoken begon onze Kachelofen te gloeien aan de buitenkant. En dat is toch heerlijk zitten daar, wat genieten. Dat wordt van ’t winter als er hier bakken met sneeuw liggen echt lekker snuggelen daar met een boek, ik zie het al helemaal voor me!

Maandags zat het weekend met mijn moeder er weer op…en vertrokken we samen met Elian met de auto naar Nederland, Rogier eenzaam achterlatend. Maar daarover meer in de volgende blog.

Categorieën:Familie en vrienden
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

