Home > Uncategorized > Alles geht mit….

Alles geht mit….


Meer foto’s: klik

Maandag was het dan zover. Elian werd al vroeg opgehaald door een vriendin bij wie hij de hele dag kon spelen. Tegen 11.00 kwamen de verhuizers, drie uur later dan gepland door files en andere vertragingen. Maar toen kon de echte verhuizing dan echt beginnen. Vijf man sterk gingen de verhuizers direct aan de slag en werd alles zorgvuldig ingepakt, verzameld, omwikkeld en gelabeld. Uur na uur verstreek en gaandeweg onderging ons huis een transformatie. ’s Ochtends was het nog een ingericht huis, maar ’s avonds was daar bijna niets meer van over.

Voor mij was het een redelijk saaie dag. Ik heb maar een beetje heen weer gelopen en gekeken hoe het werk vorderde. Ik probeerde af en toe een praatje te maken in het Duits, maar dat ging maar beperkt. Dat lag deels aan mij – mijn Duits is door die luistercursus waar ik eerder over schreef al wel beter, maar nog altijd redelijk houterig. Maar de heren waren zelf ook debet aan onze communicatieproblemen. De mannen waren weliswaar afkomstig uit Heidelberg, maar het waren op één na allemaal Polen die ook maar beperkt Duits spraken. Goed, we hebben ons prima gered, er was ruimte voor een grapje en er werd ondertussen stevig doorgewerkt.

Even na 21:00 vonden ze het mooi geweest en moest er bier gehaald gaan worden. Ik heb ze de weg gewezen naar de AH XL hier, en vond het wel een grappig idee dat ze met een verhuiswagen – half ingeladen met ons hebben en houden – naar het centrum reden om bier te gaan kopen. De volgende dag begreep ik dat ze het niet hebben kunnen vinden en het dus zonder hebben moeten stellen. Wellicht hebben ze het maar gedaan met het bier van de bar in hun hotel, maar dat vermeldt het verhaal niet.

Goed, dinsdag 13:00 was het huis helemaal leeg en kon ik aan het werk om alle zooi op te ruimen. Daar was ik wel even van onder de indruk. Zoals ik zondag schreef hadden we afgelopen week nog even flink schoongemaakt voor de bezichtiging (BTW: het stel was positief, maar tot dusver nog geen concreter nieuws…), dus ik had eigenlijk wel het idee dat het huis lekker op orde was….. Dus niet! Goede genade, wat een troep kwam er nog vrij toen alles van z’n plek kwam. Daar ben ik nog wel druk mee geweest – dit was weer zo’n moment waarop ik me afvroeg waarom we ooit een witte vloer hebben genomen…..

Woensdag kwam ondertussen de truck aan in Attenkirchen, waar Rachel ze opwachtte om alles uit te laden. Daar is men vandaag nog weer mee verder gegaan (ja op Rachels verjaardag dus!). Hoe dat is gegaan, daar zal Rachel later zelf wel even verslag van doen.

Morgen gaan Elian en ik ook naar Attenkirchen. We zijn er helemaal klaar voor. Elian heeft kadootjes uitgedeeld op het kinderdagverblijf, afscheid genomen, ik heb het huis nog even keer op de foto gezet en de laatste praktische dingen geregeld. Ik ben knetterbenieuwd wat ons te wachten te staat, want net als als onze lezers heb ik tot dusver ook alleen foto’s van ons nieuwe huis gezien.

Hoe de eerste dagen ons bevallen, we laten het zo spoedig mogelijk weten, maar het duurt mogelijk voordat weer online zijn. Tot die tijd: Grüß Gott!

Categorieën:Uncategorized
  1. karen
    augustus 13, 2010 om 4:24 pm

    Maar WAT is nu jullie nieuwe adres??? Ik weet dat het Attenkirchen is, maar daar schieten we nog niet voldoende mee op om over twee weken aan de deur te komen🙂 Kun je dat nog ff mailen??

    Hele dikke knuf en Rachel natuurlijk nog VAN HARTE met je raarste verjaardag ooit. Ben benieuwd of dit record nog een keer gebroken wordt.

    Kaatje

  2. michiel
    augustus 16, 2010 om 8:26 pm

    Hee BLommen,

    Wij zijn erg benieuwd hoe het daar nu gaat. Is alles op zn plekje en hoe voelt het?

    Groet

    De Zweerseb

  3. Mariska
    augustus 22, 2010 om 1:24 pm

    Hoi Blom 1,2 en 3…

    We hopen dat jullie erg genieten van de nieuwe indrukken in Attenkirchen en dat Elian lekker in in zijn vel zit.

    Denken veel aan jullie,

    Liefs,
    Mariska

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

