Home > Uncategorized > Veilige aankomst

Veilige aankomst

Zie je al die rode vlekjes in Duitsland? Juist ja: baggerweer!

Nou, het was me de rit wel. Wat een ongelooflijk bagger weer onderweg. Ik vertrok om iets voor 8 vanochtend uit Zoetermeer. Bij Utrecht hing er wat mist, richting de Duitse grens werd het zwaar bewolkt en van het moment af dat ik Duitsland binnen reed was het slecht. Ik heb dan ook niet echt door kunnen rijden en heb veel file gehad, vooral tussen Frankfurt en Neurenberg. Dat kwam deels door wegwerkzaamheden, maar ook door de stortregen want zoab kennen ze hier natuurlijk niet dus met zulke watermassa’s gaat iedereen in de remmen want hard rijden is dan levensgevaarlijk. Door het opspattende water zie je gewoon niks, helemaal niet als mensen dan ook nog een zonder licht gaan rijden. Liefst dan ook nog 60 km per uur met een onverlichte caravan erachter…zucht. Met de aquaplanning in vooral de rechterbaan is het oppassen geblazen, ik heb een stuk of acht auto’s in de berm/vangrail/sloot zien eindigen!

Vlak na Neurenberg heb ik de ergste noodbui ooit op m’n dak gehad. Knetterend onweer, het was zo donker dat het wel nacht leek en een stortvloed aan water. je zag echt helemaal niks meer. Iedereen reed dan ook met 30 a 40 op de snelweg en dat was niet overdreven. Ik was echt bij toen ik daar doorheen was, ik zag verschillende mensen langs de kant stoppen en had die neiging zelf ook, ware het niet dat ik op de linkerbaan zat en daar voor de veiligheid maar ben gebleven. Anyway, ik heb het gered en ben veilig aangekomen. De rest, as they say, is history…

Kilometerstand bij vertrek: 123.877

Kilometerstand bij aankomst: 124.685

In de file in de regen...zucht.

Categorieën:Uncategorized
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

