Home > Algemeen > De countdown is begonnen

De countdown is begonnen

Stoplicht

Het wc-stoplicht wordt ontmanteld

Het werd nog een keer spannend, want weer belde de makelaar dat er een kijker was. Wij weer alles opruimen en snel met een stofdoek door het huis, maar helaas, de bezichtiging werd last minute afgebeld. De beste man had een ander huis bekeken en dat gekocht. Dom, ons huis is veel mooier. Maar goed. Vandaag zijn we dus echt begonnen met het ‘afbreken’…de lampen zijn van het plafond af, de tv is losgekoppeld, de eerste verhuisdozen zijn ingepakt (de rest wordt gedaan hoor maar sommige spullen zijn handiger om even zelf te doen) en we beginnen nu echt in verhuis-sferen te komen. Rogier is de hele dag druk bezig geweest alle elektrische dingen los te koppelen, los te schroeven en van de muur of het plafond af te halen. Het wordt steeds kaler in huis en de aanblik steeds chaotischer. Nog een weekje…mijn to do list is bomvol!

Doelloos staan ze te wachten om ingepakt te worden

Zo ben ik vandaag naar de ANWB geweest voor wat wegenkaarten van Duitsland. We mogen dan wel een navigatiesysteem hebben (bedankt pa en ma, geweldig cadeau!) maar helemaal blind daarop vertrouwen doen we ook niet. Het is toch handig om een back up plan te hebben voor het geval we, ik noem maar een ramp-scenario, met een leeg navigatiesysteem en een lege accu ergens staan…toch handig om dan een kaart te hebben. Of twee. En aangezien we heel veel van plan zijn, heb ik ook maar meteen de gratis kaarten van Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije en Italie meegenomen. Je weet maar nooit!

Een ander project is het scannen van alle papieren die we nog hadden. We waren sinds kerst al bezig om systematisch alle administratieve papieren in te scannen met onze scanner die we liefkozend Snappy hebben genoemd (merk is Scansnap, vandaar). We waren al door de ordners heen, maar troffen nog dozen vol met oude studie-diktaten en readers aan. In sommige gevallen al zes keer meeverhuisd (!) en nooit meer in gekeken omdat je vergeet dat ze er zijn. Dus hebben we ze allemaal losgesneden van de rug en zijn gaan scannen. De teller van alle scans staat inmiddels op 32.000. Een respectabel aantal.

Snappy hard aan het werk

Verder ben ik bezig alle administratieve ellende te regelen. Het doorgeven van verhuizingen gaat gelukkig tegenwoordig makkelijk per mail (al zijn er dan weer van die eigenwijze clubs die toch een brief willen, bv Vodafone…). Maar de stapel formulieren die ik invul om in Duitsland dingen voor elkaar te krijgen is indrukwekkend. Vandaag heb ik bijvoorbeeld de aanvraag ingevuld voor de Krankenkasse (ziektekostenverzekering). Niet ingewikkeld, wel veel werk. Straks nog de uitschrijvingspapieren voor Zoetermeer invullen en de inschrijvingsformulieren voor Attenkirchen en dan is dat ook weer gedaan.

Ik heb vandaag ook de laatste dingen voor mijn werk in de kerk afgerond. De overdracht is naar mijn opvolger gemaild, alle actiepunten zijn afgetikt en mijn to do list daar is leeg. Afgelopen zondag waren we ook voor het laatst in de kerk, ik mocht afscheid nemen met een laatste spreekbeurt en dat was erg bijzonder. We kijken met veel dankbaarheid terug op een geweldige tijd in deze gemeente!

En zo is de grote countdown begonnen. Voor mij nog 9 nachtjes en dan vertrek ik…Auf Wiedersehen!

Categorieën:Algemeen
  1. Marielle
    augustus 2, 2010 om 6:05 am

    En als je dan eenmaal in de verhuissferen bent wil je ook het liefst alles maar achter de rug hebben, of niet? Ik hoop dat alles voorspoedig gaat met het inpakken/verhuizen/rijden/navigeren etc! Mijn countdown staat nu op 67 dagen.. nog iets langer doortellen, maar dan zien we elkaar dus weer over 68 dagen!!😉
    Dikke knuf,
    Marielle

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

