Home > Wonen > Offerte-ellende

Offerte-ellende

Zo ingewikkeld klinkt het niet: offertes opvragen bij verhuisbedrijven. Maar de afgelopen twee weken bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Rogiers werkgever vergoedt de verhuizing, maar de voorwaarde was wel dat we meerdere offertes zouden opvragen. Eentje daarvan moest bij hun preferred supplier zijn in Duitsland. Zo gezegd, zo gedaan. Maar het was best kort dag aangezien wij graag de tweede week van augustus willen verhuizen en pas net vorige week het huurcontract hebben ondertekend.

Ik nam contact op met diverse Nederlandse verhuisbedrijven en vroeg om een offerte. Twee daarvan kwamen langs, de rest geloofde de schatting van een collega wel en stelde alleen telefonisch wat aanvullende vragen om tot een prijsindicatie te komen. Maar het probleem was het Duitse bedrijf. Ik kon ze niet bellen, maar moest een ‘call back’ formulier invullen via de site. Ik werd gelukkig snel terug gebeld en na een kort gesprek werd mij verzekerd dat hun Nederlandse partner ‘soon’ contact met mij zou opnemen voor een bezoek. Zes dagen later had ik nog niets gehoord. En ik had de naam niet van hun Nederlandse partner, dus ik kon er zelf ook niet achteraan. Dus toch maar weer een ‘call back’ formulier ingevuld. Geen reactie. Webformulier ingevuld. Geen reactie.Maar: de dag erna belde het Nederlandse bedrijf. Zij wilden ‘volgende week’ wel langskomen. Wat dacht je van vandaag of morgen, de verhuisdatum ligt over vier weken? Na enig aandringen werd het ‘morgen’, ofwel afgelopen woensdag.

Dus die man kwam woensdag langs, liep door ons hele huis heen, riep een keer oh en ah en schreef alles op. Ik nog een keer uitleggen dat we echt haast hadden omdat de offertes dus ook nog langs de werkgever van Rogier moesten voor goedkeuring. Hij begreep het helemaal en zou het diezelfde dag allemaal naar Duitsland doorzetten en dan konden we donderdag, maar uiterlijk vrijdag voor 12.00 uur de offerte verwachten. Donderdag niks. Vrijdagochtend niks. Ik maar weer aan het bellen. Bleken ze het net die ochtend aan de Duitse collega’s te hebben doorgegeven. Diepe zucht. Ik naar Duitsland gebeld. Ik moest (uiteraard) bij iemand anders zijn, maar hij had de gegevens net uit Nederland ontvangen en hij zou ze direct doormailen aan zijn baas.

Dus ik ‘de baas’ een mail gestuurd dat we haast hadden en of het vandaag nog ging lukken. Stuurt hij een offerte, vergeet hij er iets bij op te zetten. Je zou toch denken als je preferred supplier bent dat je weet welke eisen de klant aan de offerte stelt! Ik weer mailen, uiteindelijk hadden we vrijdag net voor 18.00 uur alles binnen. Dat was dus te laat om nog iets te kunnen overleggen met Rogiers werkgever, dus er gaat weer een weekend over heen. Jammer.

Bijzonder is ook dat de offertes enorm uiteenlopen. Drie mensen zijn komen schatten en hun schattingen over het volume lopen uiteen van 55 tot 70 m3…da’s best een groot verschil. Ook de prijzen lopen fors uiteen met een verschil van meer dan 2000 euro tussen de goedkoopste en de duurste, allemaal over dezelfde afstand en onder dezelfde voorwaarden. Zo zie je maar weer: offertes aanvragen loont, je moet er alleen wel en portie geduld bij bestellen🙂

Anyway, de offertes zijn binnen en doorgestuurd, het wachten is nu op goedkeuring en dan kunnen we echt gaan plannen. Nog maar drie weken, het komt nu echt heel dichtbij!

Categorieën:Wonen
  1. daan
    juli 18, 2010 om 12:25 pm

    Bij deze zend ik jullie een portie geduld, dat hebben jullie wel nodig!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

