Home > Wonen > Verspaetung

Verspaetung

Hij is hier al te koop!🙂

Dat was wel een beetje het trefwoord gisteren: vertraging. We vertrokken met vertraging uit Utrecht, de ICU die me tot aan Frankfurt Flughafen zou brengen. Daar had ik 20 minuten overstaptijd op de ICU naar München. Maar net na de grens stonden we weer een tijd stil om vervolgens maar langzaam door te rijden wegens problemen met de overgangsbeveiliging. Ondertussen had ik gelukkig wel een leuke reisgenoot gevonden in een Argentijnse kapitein van een passagiersschip die onderweg was naar huis in Duitsland. We hebben alleraardigst zitten kletsen, o.a. over voetbal. Hij bekende al 8 jaar in Duitsland te wonen en met een Duitse getrouwd te zijn, maar a.s. zaterdag toch echt Argentinië aan te moedigen in de wedstrijd tegen Duitsland! Maar ondertussen liep de vertraging verder op net voor Frankfurt waar we op de burg opnieuw lang stil stonden. En toen had ik dus mijn aansluiting gemist.

Gelukkig ging er ruim een uur later een andere ICU naar München. Die had ook 10 minuten vertraging, dus ik heb een aardige tijd op station Frankfurt zitten wachten. De nieuwe ICE had een groot probleem: de airco was kapot. Dat was niet leuk met 28 graden buiten. Wel deelde de Duitse NS pakjes water uit, dat was wel weer sympa.

Maar toen begon de echte ellende. Er ontstond een bermbrand ergens onderweg waardoor we niet verder konden rijden. We stonden meer dan 50 minuten stil in de brandende zon zonder airco in een bomvolle trein. Oh, dat was echt niet grappig meer. Als je gewoon stil zat, droop het zweet gewoon langs je hoofd heen. In een trein naast ons die ook moest wachten werden op een gegeven moment mensen per ambulance afgevoerd omdat ze onwel waren geworden van de warmte. Eindelijk, eindelijk reden we verder. Ze hebben via de intercom wel tien keer excuses aangeboden en we kregen ook een formulier waarmee je een deel van je geld terugkrijgt, dat vond ik dan wel weer goede service. Uiteindelijk arriveerde ik om 20.12 in München met ruim twee uur vertraging. Zucht.

Mijn hotel zat vlakbij het centraal station, alleen kon ik nergens en stadsplattegrond vinden. Vanwege de vertraging was de VVV al dicht en veel winkels ook. Niet handig dus. Je zou zeggen dat elke grote stad een mega plattegrond bij de uitgang zet, maar hier dus niet. Gelukkig zag ik een man met een plattegrond staan en toen ik hem aansprak in mijn beste Duits en hij nog beroerder antwoordde dan ik, bleek het een Nederlander te zijn. Een freelance fotograaf voor de Volkskrant op een klus in München. Hij snapte niet waar we zaten en ik had een plattegrond nodig, dus een tijdelijke alliantie was snel gevormd. Als mijn man eens had kunnen zien hoe goed ik hier aan het kaartlezen was was hij trots geweest, haha!

Het bleek idd 5 minuten lopen te zijn naar mijn hotel. Aldaar bleek er geen airco te zijn (daar ga ik dus een volgende keer op letten bij boeken!) maar de lift was ook kapot. De receptiedame bood me een kamer aan op de vierde verdieping maar daar heb ik toch even over onderhandeld. Ik zag mij met 28 graden geen vier verdiepingen omhoog lopen, niet na de dag die ik al had gehad. We vonden een compromis in een kamer op de tweede verdieping. Het internet lag er ook uit, dus ben ik even gaan eten bij de Burger King op centraal station want die heeft gratis wifi. Niet snel, maar uiteindelijk lukte het wel. Gelukkig is het internet inmiddels hersteld zodat ik weer gewoon mijn ding kan doen.

Om half 11 (dus over een uur) komt Nanda, onze relocation asistant mij ophalen om naar een lading huizen te gaan kijken. Ik ben heel benieuwd!

Wachten op station Frankfurt

Uitzicht vanuit mijn hotelkamer

Categorieën:Wonen
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

