Home > Wonen > Voorbereidende trip

Voorbereidende trip

Volgende week woensdag ga ik voor drie dagen naar München toe om huizen te gaan bekijken. Rogier is echt te druk om mee te gaan, zijn leven bestaat op dit moment uit slapen, eten en werken met tussendoor wat tijd voor Elian en mij. Ik ga dus woensdag lekker met de trein (8 uur, valt mee, lekker lezen en dvd’tjes kijken onderweg) en ga vrijdagmiddag weer terug. En donderdags hoop ik samen met de relocation assistant zo’n 10 huizen te bekijken om een keus te maken en een huurcontract te tekenen. Spannend hoor! We willen heel graag een huis met een tuin waar Elian lekker kan spelen, maar dat moet wel gaan lukken. Of de rest van ons wensenlijstje ook ingewilligd gaat worden is nog even de vraag. Zo wilden we graag:

  • een licht huis, sommige van die Duitse huizen zijn zo donker en somber!
  • een huis wat geschikt is voor kids, dus veilig is (bv geen vijver in de tuin enzo…dan heb je dus geen minuut rust)
  • geen plavuizen/tegels op de vloer (persoonlijke allergie van mijn lieftallige wederhelft🙂 )
  • een grote woonkamer en open keuken, wat bepaald niet standaard is. Ik heb woonkamers gezien van 14 m2!
  • privacy t.a.v. geluidsoverlast van buren enzo, beide kanten op overigens want Rogier wil graag gewoon piano kunnen spelen
  • niet te ver van Rogier werk af
  • betaalbaar

Nou ja, ik zei het al: het is een wensenlijst, geen eisenlijst. Hoewel er over die plavuizen niet echt te praten viel geloof ik🙂

Anyway, ik heb zin in mijn tripje naar München. Ik heb een hotel vlakbij het centraal station, da’s dus makkelijk als ik met de trein aankom en ook leuk voor als ik nog even de stad in wil.

Categorieën:Wonen
  1. Rocco
    juni 25, 2010 om 8:56 pm

    Leuk hoor allemaal!
    Geniet er van samen.
    Grappig ook van die plavuizen.

    Please keep us informed!
    Rocco

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

