Home > Uncategorized > Ik wil naar Duitsland toe…

Ik wil naar Duitsland toe…

Hoe leg je aan een knulletje van twee uit dat je naar een ander land gaat verhuizen? We wilden Elian niet onvoorbereid meenemen en dus had ik afgelopen maandag een goed gesprek met hem. Ik legde uit dat papa niet meer in Delft ging werken, maar in Duitsland, en dat we ons huis gingen verkopen en een nieuw huis in Duitsland gingen kopen (ok, we gaan huren, maar niet te ingewikkeld doen hè…hij is dus twee🙂 ) Ik vertelde dat hij een ander kamertje zou krijgen en dat we een huis gingen zoeken met een tuin voor hem om te spelen, maar dat al zijn speelgoed en zijn kleren meegingen. Nou, Elian leek enthousiast dus ik was best trots op mezelf. Totdat hij heel boos werd toen hij ontdekte dat we niet ‘vandaag’ naar Duitsland gingen. Ik uitleggen dat het nog een aantal nachtjes slapen was. Elian huilen. ‘Ik wil niet slapen…’. Nee, je hoeft niet nu te slapen, maar als we nog een heleboel nachtjes hebben geslapen, dan gaan we naar Duitsland. Ik wil nu naar Duitsland, was de reactie. Enfin, het resultaat was een huilend en boos jongetje en een verhitte mama. Papa wist de zaak recht te breien door te vertellen dat Duitsland heel ver rijden was, wel een hele dag in de auto. Dat maakte indruk zodat hij in ieder geval niet meer a la minute wilde vertrekken. Maar ‘ik wil naar Duitsland toe’ is het onderwerp van de dag hier!

Categorieën:Uncategorized
  1. Armida Moes - van Dijk
    juni 24, 2010 om 12:01 pm

    Dear Rachel & co………..ENJOY!!! dit wordt een geweldig avontuur. Als je’s avonds rond 17.15 uur naar ZDF kijkt dan heb je een samenvatting van de gebeurtenissen in de duitse samenleving, be prepared!
    Keep in touch…..
    Liefs,
    Armida

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

