Startpagina > Werk > Mijn boek is uit! (en andere updates over wat ik zoal doe)

Mijn boek is uit! (en andere updates over wat ik zoal doe)

beyondsmall_webLaat ik jullie even bijpraten over wat erg leuke ontwikkelingen! Allereerst het belangrijkste nieuws: mijn eerste boek is recent uitgekomen. Als ik eerlijk mag zijn, ben ik supertrots dat het me gelukt is om een Engelstalig boek te schrijven en uit te (laten) geven en dat bij één van de meest gerenommeerde uitgevers voor jeugdwerkboeken en -materialen in de VS: Simply Youth Ministry.

Het boek heet Beyond Small Talk: Connecting With Teenagers Through Conversations That Matter en het geeft praktische handvatten over hoe je in gesprek kunt komen met jongeren en hoe je daarbij een laag dieper kunt gaan dan alleen over koetjes en kalfjes praten. Het boek is (uiteraard) geschreven voor iedereen die met jongeren werkt, vrijwillig of professioneel. We praten veel een vaak met jongeren als jeugdwerkers, maar het is niet altijd even makkelijk om diepere gesprekken te voeren. Dit praktische boek wil je daarbij helpen door je tips te geven over actief luisteren, de juiste vragen stellen, hoe je jongeren kunt aanspreken en met hen in gesprek kunt komen, hoe je het gesprek op ‘geestelijke’ onderwerpen kunt brengen, enz.

Voor wie meer wil weten en/of het boek wil bestellen (het is o.a. verkrijgbaar bij Amazon.de als Kindle download en bij de Simply Youth Ministry site als gedrukt boek of als digitaal boek in verschillende formaten), alle info staat in deze post op mijn Nederlandse site. Enneh…geef de tip vooral door aan jeugdwerkers die je kent en die het Engels een beetje machtig zijn. Plannen voor een Nederlandse vertaling zijn er namelijk (nog) niet.

Verder had ik gehoopt in het voorjaar van 2012 mijn eerste Nederlandstalige boek over spreken voor jongeren uit te brengen bij Uitgeverij Medema, maar daar is wat vertraging in gekomen. De tijd was te krap om de aanpassingen te doen die nodig waren, dus wordt de publicatiedatum uitgesteld. Jammer, maar geen probleem want zo heb ik meer tijd om er een kwalitatief geweldig boek van te maken :)

Daarnaast ben ik lekker aan het bloggen op Youth Leaders Academy (had ik al gemeld dat ik met mijn Engelse site in de top 25 van beste youth ministry blogs ben gekomen? Vond ik ook wel erg leuk voor een niet-Amerikaanse en ook nog eens een vrouw die nog maar anderhalf jaar blogt!) en op mijn Nederlandse site.

A7pffeICUAEIsAL

Dit ben ik tijdens de ‘live blog’ op de Innov8 conferentie. Geen geweldige foto, maar het geeft wel even een beeld.

Twee weken geleden was ik weer in Nederland voor mijn werk. Ik heb een ‘live blog’ gedaan op Innov8, een Nederlandse conferentie voor professionele jeugdwerkers, erg leuk om te doen. Daarnaast heb ik daar een workshop gegeven over time management voor jeugdwerkers. Ook heb ik weer twee preekcursussen gegeven in Nederland, eentje voor beginners en een vervolgdag voor een eerdere groep. Ze blijven vragen om meer trainingsdagen, dus blijkbaar bevalt het erg goed! Ik vind het zelf in ieder geval super mooi om te doen.

Ik spreek met enige regelmaat in onze gemeente hier in Duitsland. Dat is nog best een tijdsinvestering, want het schrijven in het Duits gaat me nog niet helemaal moeiteloos af. Ik moet nog veel woorden opzoeken (en vooral ook vaak de lidwoorden: der, die, das – daar word ik dus echt niet goed van af en toe!). Zo mag ik aanstaande zondag weer spreken en dat is extra leuk, want Rogiers ouders zijn op bezoek dus die kunnen dat ook eens meemaken.

Met kerst komen we weer naar Nederland, allereerst om familie en vrienden te bezoeken (helaas kunnen we niet iedereen langs – sorry!)  maar ook omdat ik weer mag spreken in de jongerenkerstnachtdienst in onze oude kerk in Zoetermeer. Altijd gaaf om daar weer te zijn!

Ik ben nog bezig met een nieuw schrijfproject (Engelstalig, uiteraard weer over jeugdwerk) en ik hoop binnenkort het schrijven van fictie ook weer op te pakken want dat mis ik. En daarnaast heb ik uiteraard nog meer dan genoeg huishoudelijk werk te doen om me bezig te houden :)

Ziezo, na deze post met deels schaamteloze zelf-promotie zijn jullie weer een beetje bijgepraat over wat ik zo allemaal doe. Helaas kan Rogier erg weinig zeggen over zijn werk gezien het vertrouwelijke karakter, maar laat me even melden dat hij het erg naar zijn zin heeft en met mooie dingen bezig is!

Categorieën:Werk
  1. daniella
    december 6, 2012 om 10:13 am

    Hi leuke mensen
    Wat super dat je boek uitgegeven is!
    Je hebt het echt in je en nu is het er!
    Ik snap dat jullie met kerst niet overal langs kunnen gaan, maar misschien een gaatje om deze kant op te komen?
    Hoop het!

    Lieve groetjes
    dla en daan

    • december 7, 2012 om 8:20 am

      Dank je! We komen graag jullie kant op, ik mail wel even met een voorstel! Hug van ons :)

  2. Armida M. Moes - van Dijk
    december 6, 2012 om 11:47 am

    Ik ben supertrots op je !

    • december 7, 2012 om 8:21 am

      Dank je wel en dank je wel voor je (jarenlange) support van mijn dromen…zonder mee-dromers had ik dit niet kunnen doen!

  3. Marijke
    december 6, 2012 om 8:02 pm

    Mooi mens! Goed gedaan! Liefs, Marijke

    • december 7, 2012 om 10:22 am

      Dank je! Het is altijd leuk om in de statistieken van onze blog te zien dat hij ook gelezen wordt in Zambia :)

  4. peteriszout
    december 7, 2012 om 6:59 am

    Gefeliciteerd Rachel! Beginnen aan een boek is één, het afmaken is twee. Het is jou gelukt, het zal je opnieuw lukken. Zinvolle boeken voor een breed publiek, want je doelgroep hoeft niet eens zelf jong te zijn. Chapeau! En een hartelijke groet!

  5. WK
    december 8, 2012 om 3:44 pm

    Ha die Rachel – well done! Moet mooi zijn om je boek op Amazon aan te treffen …. We gaan ‘m bestellen. Hartelijke groet, Wilmer

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 43 andere volgers

